به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، تحقیقات جدید نشان می دهد اعضای اهداکنندگان متوفی که مبتلا به کووید ۱۹ بودند باعث عفونت در گیرندگان نمی شود و هیچ خطری برای کارکنان مراقبت های بهداشتی ندارد.

اعضای اهدایی افراد مبتلا به کووید ۱۹ ایمن است

به گزارش مدیسن نت، در این مطالعه، تیم دانشکده پزشکی دانشگاه دوک کارولینای شمالی پیوندهایی را ارزیابی کرد که در آن دو کبد و دو ترکیب از کبد و کلیه / لوزالمعده از چهار اهداکننده که آزمایش کووید ۱۹ آنها مثبت بود به چهار گیرنده داده شد.

اهداکنندگان بر اساس نوع عضو، مدت و شدت بیماری کووید ۱۹ و اینکه آیا علائمی از افزایش احتمال لخته شدن در عضو یا عروق اهدایی وجود دارد یا خیر، ارزیابی شدند.

طی یک پیگیری ۴۶ روزه پس از دریافت اعضای جدید، هیچ یک از گیرندگان از طریق پیوند به کووید ۱۹ مبتلا نشدند و هیچ عفونتی در کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که با بیماران در تماس بودند مشاهده نشد.

دکتر «امیلی آیکنبرگر»، نویسنده این مطالعه، گفت: «تجربه ما تا به امروز از استفاده از اندام‌های شکمی اهداکنندگان مبتلا به کووید ۱۹ به عنوان ایمن و مؤثر حمایت می‌کند.»

با این حال، تحقیقات روی اعضای پیوندی اهداکنندگانی که کووید ۱۹ داشته‌اند هنوز در مراحل اولیه است و مطالعات بیشتری از مراکز مختلف در سراسر جهان برای تأیید این یافته‌های اولیه مورد نیاز است.

کووید ۱۹ کمبود اعضای بدن برای اهدا را تشدید کرده است زیرا جراحان نگران استفاده از اعضای اهداکنندگان آلوده به کووید ۱۹ بوده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha