یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 337636

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزیاتو، حتی نوع قندی که مصرف می کنید هم می تواند بر ظاهر منافذ مسدود شده ی پوست و پوست چرب اثر بگذارد. اگر می خواهید منافذ پوست تان مشخص نباشد، بهتر است از لوازم آرایش پودری زیاد استفاده نکنید. به علاوه، روش صحیح استفاده از آن ها را هم باید یاد بگیرید.

۷ توصیه متخصصان برای کوچک کردن منافذ پوست

در ادامه راهکارهایی به شما یاد خواهیم داد که به کوچک شدن منافذ پوست کمک می کند.

۱- قندهای تصفیه شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید

مصرف زیاد قندهای تصفیه شده و مواد غذایی سرخ شده ممکن است باعث مسدود شدن منافذ پوست شود. علتش آن است که به دلیل سطح انسولین، تولید سبوم یا همان چربی طبیعی پوست افزایش پیدا می کند. با جایگزین کردن قندهای تصفیه شده با گزینه هایی سالم تر مانند شکر قهوه ای یا نکتار آگاوه می توانید از این مشکل دوری کنید.

۲- از پدهای کنترل چربی زیاد استفاده نکنید

کارشناسان می گویند پدهای کنترل چربی می توانند برای پوست مضر باشد. با این کار شما یک علامت را برطرف می کنید، نه مشکل اصلی را. به علاوه، این پدها می توانند چربی ضروری پوست را از بین ببرند و باعث افزایش تولید چربی برای جبران چربی از دست رفته شوند.

۳- مصرف محصولات روغنی حاوی عصاره چای سبز را به حداقل برسانید

محصولات پوستی حاوی عصاره چای سبز پوست را تسکین می بخشند و از آن محافظت می کنند. این محصولات همچنین تولید سبوم را کاهش می دهند و از سرعت پیری پوست می کاهند. این محصولات برای همه ی انواع پوست مناسب اند مگر آنکه پوست خیلی حساسی داشته باشید. اما باید در زدن عصاره ی خالص چای سبز به پوست خود با احتیاط عمل کنید. از محصولات پوستی حاوی این عصاره هر روز استفاده کنید.

۴- برای تثبیت آرایش تان در طی روز از محصولات پودری استفاده نکنید

اگر همه ی روز روی صورت خود پنکک دارید، احتمالاً هر روز دارید منافذ پوست تان را مسدود می کنید. به علاوه، این محصولات معمولاً حاوی پودر تالک هستند که می تواند چشمم ها و بینی را اذیت کند.

علاوه بر این، کارشناسان توصیه می کنند به جای پدهای آرایشی از برس های آرایشی پرپشت استفاده کنید تا منافذ پوست کمتر مسدود شوند.

۵- از محصولات حاوی مواد غیر جوش زا استفاده کنید

پیش از خرید محصولات پوستی مطمئن شوید حاوی مواد جوش زا که می توانند باعث مسدود شدن منافذ پوست شوند، نباشند. روغن زیتون، روغن نارگیل و شی باتر از جمله ی این مواد هستند.

احتمال مسدود شدن منافذ پوست با روغن کرچک، روغن شاهدانه، روغن جوجوبا و روغن مینرال کمتر است.

۶- از یک شوینده ی حاوی سالیسیک اسید استفاده کنید

جوش ها منافذ پوست را مسدود می کند. در نتیجه، منافذ بیشتر به چشم می آیند. تحقیقات نشان داده استفاده از شوینده های صورت حاوی سالیسیک اسید ممکن است به باز شدن منافذ مسدود شده ی پوست کمک کند. برخی شوینده های حاوی سالیسیک اسید آنقدری ملایم هستند که امکان استفاده ی روزانه از آن ها وجود داشته باشد. با نگاهی به راهنمای استفاده از شوینده می توانید متوجه شوید که برای استفاده ی روزانه مناسب است یا خیر.

۷- از شوینده های ژلی استفاده کنید

یک پیشنهاد دیگر کارشناسان استفاده از شوینده های صورت ژلی به جای لوسیون ها است. این نوع شوینده ها سبوم اضافه را به خوبی پاک می کنند و این امر باعث می شود منافذ پوست کمتر به چشم بیایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha