سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 337743

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،فرمونونیتین ترکیبی است که در تعدادی از گیاهان یافت می‌شود و یک نوع ایزوفلاون مربوط به هورمون استروژن به حساب می‌آید. این ترکیب همراه با سایر فیتواستروژن‌ها عمدتا در گیاهان خانواده لوبیا از جمله لوبیا سبز، لوبیا لیما و سویا وجود دارد. این ترکیب خواص ضدسرطانی دارد و به تشکیل رگ‌های خونی جدید کمک می‌کند.

ترکیب گیاهی جدید برای درمان آلرژی غذایی

به گزارش  ارث، تحقیقات جدید نشان داده که فرمونونیتین ممکن است در درمان آلرژی غذایی نیز مفید باشد.

نزدیک به ۱۰ درصد از جمعیت جهان از آلرژی به برخی غذاها یا ترکیبات موجود در غذاها رنج می‌برند که گاهی اوقات این آلرژی می‌تواند کشنده باشد.

بررسی جدید روش‌های محاسباتی پیشرفته را با مطالعات تجربی ترکیب کرد تا دریابد چگونه می‌توان از این ترکیب گیاهی برای درمان آلرژی‌های غذایی استفاده کرد.

محققان در نیویورک اظهار کردند: فرمونونیتین می‌تواند یک گزینه درمانی ویژه برای درمان آلرژی‌های غذایی باشد.

نتایج تحقیقات همچنین مکانیسم‌ها و اهداف جدیدی را نشان داد که می‌توان از آن برای طراحی داروهای آینده برای درمان آلرژی‌های غذایی و سایر اختلالات آلرژیک یا جلوگیری از آنافیلاکسی شدید که در بیماری‌های آلرژیک دیده می‌شود، استفاده کرد.

واکنش‌های آلرژیک به غذا زمانی اتفاق می‌افتد که بدن فرد به اشتباه یک جزو شیمیایی موجود در غذا را به عنوان عامل بیماری‌زای مهاجم شناسایی سپس سعی می‌کند از بدن در برابر این تهاجم آشکار محافظت کند که باعث علائم آلرژی مانند کهیر، آسم، خارش، اسهال، مشکلات تنفسی یا حتی شوک آنافیلاکتیک می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha