به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،محققان ژاپنی در تحقیقات خود متوجه شده اند با استفاده از هوش مصنوعی، دقت تشخیص بیماری‌های قلبی در طول سونوگرافی افزایش یافته است.

استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص بیماری‌های قلبی در سونوگرافی

به گزارش Health IT Analytics ، در پی اجرای یک سیستم هوش مصنوعی در سونوگرافی، محققان مرکز «RIKEN» در ژاپن متوجه افزایش شدیدی در دقت تشخیص بیماری قلبی در طول سونوگرافی شدند.

اگرچه شاید این کار، روشی خسته کننده باشد؛ اما تشخیص زودهنگام بیماری در جنین برای افزایش شانس زنده ماندن جنین‌ها، امری بسیار مهم است. دلایل مرگ نوزادان می‌تواند متفاوت باشد، اما باید توجه داشت مشکلات قلبی حدود ۲۰ درصد از این موارد را تشکیل می‌دهند.

«ماساکی کوماتسو» (Masaaki Komatsu) از محققان مرکز «RIKEN» ژاپن به همراه یک گروه تحقیقاتی یک مدل از هوش مصنوعی را طراحی کرده که می‌تواند در پاسخ به مرگ و میر بالای جنین ها، قلب جنین سالم را تشخیص دهد.

در این تحقیقات در ابتدا، این مدل از هوش مصنوعی در معرض هزاران تصویر سونوگرافی قرار گرفت و به تشخیص هر کدام از تصاویر به عنوان سالم و یا ناسالم پرداخت. سپس محققان ژاپنی این هوش مصنوعی را درگیر دور دیگری از یادگیری‌های عمیق کردند که می‌تواند دقت آن را افزایش دهد.

محققان ژاپنی در پایان به این نتیجه رسیدند که نمودارهای تصمیم گیری مبتنی بر هوش مصنوعی سبب تشخیص بهتری در تشخیص بیماری قلبی در سونوگرافی می‌شوند.

گفتنی است تا کنون تحقیقات مختلفی در خصوص مراقبت‌های قلبی و تشخیص بیماری‌های قلبی به وسیله هوش مصنوعی به انجام رسیده است. اخیرا پزشکان بیمارستان «دانشگاه رابرت وود جانسون» در نیوجرسی آمریکا نیز یک سیستم رباتیک از راه دور برای بهبود ارتباطات ویدئویی به منظور انجام سونوگرافی از راه دور اجرایی کردند که اقدام آن ها، موفقیت آمیز بود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha