به گزارش سلامت نیوز نمایندگان مجلس مصوب کردند که صندوق بیماران صعب العلاج با استفاده از نیروی انسانی و امکانات موجود دستگاههای مربوطه و بدون توسعه تشکیلات و نمایندگی و شعبه ایجاد و ۵ هزار میلیارد تومان به آن اختصاص داده شود.

تخصیص اعتبار ۵ هزار میلیاردی برای حمایت از بیماران صعب العلاج

نمایندگان مجلس مصوب کردند که صندوق بیماران صعب العلاج با استفاده از نیروی انسانی و امکانات موجود دستگاههای مربوطه و بدون توسعه تشکیلات و نمایندگی و شعبه ایجاد و ۵ هزار میلیارد تومان به آن اختصاص داده شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه 17 اسفند۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با بندهای الحاقی 7 و 8 تبصره 17 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی 7 تبصره 17 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛

- در اجرای نسخه نویسی الکترونیک و به منظور فراهم نمودن بخشی  از زیرساخت‌های لازم از قبیل پایش، کنترل اصالت امضای الکترونیک اعضای نظام پزشکی کشور و تهیه و تأمین نرم افزار  کارد ریدر، توکن و اپلیکیشن و هزینه‌های نظارت فنی و اجرایی، سازمان‌های بیمه‌گر پایه از محل اعتبارات خود به شرح زیر هزینه نمایند:

1- مبلغ سیصد و پنجاه میلیارد(۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال سازمان تأمین اجتماعی

2- مبلغ سیصد و پنجاه میلیارد(۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال به سازمان بیمه سلامت ایران

3- مبلغ یکصد میلیارد(100.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح

در این راستا معادل مبالغ مذکور توسط سازمان نظام پزشکی کشور برای تحقق اهداف مذکور تأمین می گردد.

براساس بند الحاقی 8 تبصره 17 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛

- صندوق بیماران صعب العلاج با استفاده از نیروی انسانی و امکانات موجود دستگاههای مربوطه و بدون توسعه تشکیلات و نمایندگی و شعبه ایجاد می شود. اساسنامه و ساختار صندوق به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیأت وزیران می رسد.

مبلغ پنجاه هزار میلیارد(50.000.000.000.000)ریال از محل جدول تبصره(14) این قانون به صورت صددرصد(100%) به این صندوق تخصیص و پرداخت می گردد. همچنین مبلغ دوهزار میلیارد(2.000.000.000.000)ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه تبصره(16) جهت پرداخت به جامعه هدف به این صندوق اختصاص می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha