به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در مناطق از کشور/ کاهش محسوس دما در شمال غرب

کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی کشور گفت: امروز برای شمال شرق، شرق، مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البزر مرکزی و شرقی و مناطق مرکزی و شرقی دریای خزر در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در مناطق مستعد انتظار بارش تگرگ را داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه این شرایط جوی فردا هم در سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، شرق و شمال کشور ادامه دارد، افزود: روز دوشنبه هم مجددا شمال در شرق، شرق و ارتفاعات جنوب شرق شاهد این وضعیت آب‌وهوایی هستیم و این سامانه بارشی روز سه‌شنبه در شمال شرق فعالیت دارد و اواخر وقت از کشور خارج می‌شود و در این مناطق احتمال بارش برف هم وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در بخش‌هایی از شمال غرب، جنوب و جنوب شرق کشور و فردا در بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق رگبار پراکنده، گاهی رعدو برق و وزش باد رخ می‌دهد، ادامه داد: از امروز تا روز دوشنبه برای شمال غرب کشور کاهش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود و طی این مدت در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شرق، جنوب شرق، جنوب غرب و جنوب در برخی از ساعات با وزش باد شدید مواجه هستیم و احتمال خیرش گرد وخاک در این مناطق وجود دارد.

گودرزی با اشاره به اینکه آب‌های جنوبی کشور از جمله تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و شرق دریای عمان امروز متلاطم هستند و آب‌های دریای خزر و به ویژه شرق این دریاچه فردا مواج پیش‌بینی می‌شود در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران اظهار کرد: امروز در تهران گاهی بارش پراکنده رخ می‌دهد که در ساعات بعد از ظهر با رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید همراه است و احتمال تگرگ هم وجود دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز ۲۱ درجه و کمینه دمای آن ۱۳ درجه است و فردا به ۱۱ درجه می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha