به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،مدیر بهزیستی شهر تهران از شناسایی و جذب ۹۴۹ کودک کار در طرح حمایت اجتماعی خبر داد.

شناسایی و جذب ۹۴۹ کودک کار در طرح حمایت اجتماعی/ ۷۷۸ نفر از کودکان جذب شده، غیرایرانی هستند

سعید آرام، مدیر بهزیستی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه تعداد کودک کار و خیابان جذب و شناسایی شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۱۳۵۱ کودک در طرح حمایتی آموزشی شناسایی شده و تحت پوشش مراکر حمایتی آموزشی هستند. همچنین ۹۴۹ کودک در طرح حمایت اجتماعی شناسایی و پذیرش شده‌اند.

وی درباره اینکه چه تعداد از این کودکان وارد چرخه توانمندسازی شده‌اند، ادامه داد: از تعداد کل ۹۴۹ کودک پذیرش شده تعداد ۵۳۲ نفر از کودکان ترخیص شده است و با توجه به آدرس محل زندگی و محدوده سکونت به منظور توانمندسازی و با هدف خروج از چرخه کار به مراکز فعال در طرح حمایتی آموزشی و کلینیک‌های مددکاری معرفی شدند.

مدیر بهزیستی شهر تهران در پاسخ به این سوال که چه تعداد از کودکان کار جذب شده از اتباع بیگانه هستند، گفت: از تعداد کودکان کار جذب شده در این طرح، ۷۶۵ کودک افغانستانی و تعداد ۱۳ کودک پاکستانی هستند.

آرام خاطرنشان کرد: همچنین از تعداد ۷۷۸ کودک اتباع ۲۳۲ نفر (۳۶٪) دارای مدارک هویتی، ۱۱۳ نفر (۱۷٪) دارای پاسپورت فاقد اعتبار، ۳۵۱ نفر (۳۹.۴٪) دارای تذکره و ۸۲ نفر (۷.۶٪) فاقد مدارک هویتی هستند. این کودکان پس از مکاتبه با اداره اتباع و بررسی مدارک هویتی و اقامتی به خانواده تحویل داده شدند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد آی کد یونیک برای کودکان کار در نظر گرفته شده است؟ تصریح کرد: در طرح حمایت اجتماعی کودکان ۲ دستگاه اسکن عنبیه در سطح شهر تهران راه‌اندازی و برای تمامی کودکان پذیرش شده در طرح (۹۴۹ کودک) اسکن عنبیه انجام شده است. همچنین برای تعداد ۹۲۹ کودک در طرح حمایتی آموزشی کودک و خانواده اسکن عنبیه انجام شده است.

مدیر بهزیستی شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقدامات لازم جهت نصب و راه اندازی یک دستگاه اسکن عنبیه در شهر تهران در حال انجام است. همچنین یک دستگاه اسکن عنبیه هم بصورت امانی در اختیار بهزیستی شهر ری و شمیرانات جهت اسکن عنبیه کودکان کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha