دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۵
کد خبر: 338392

شیره سفید گیاه تازه قاصدک خاصیت خورندگی دارد و ممکن است روی زگیل موثر باشد.

آیا زگیل با کمک گیاهان دارویی درمان می شود؟

به گزارش سلامت نیوز یکی از کاربران سیناپرس در سوالی پرسیده است: به مدت یک سال است که چند زگیل کنار انگشتان پاهایم در آمده است. این مساله مرا اذیت می کند. آیا این زگیل ها با مصرف گیاهان دارویی از بین می روند؟ کدام گیاه دارویی برای درمان زگیل مناسب است؟

دکتر عباس حاجی آخوندی، استاد تمام دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال گفت: زگیل ها، جوانه های کوچک و سفت لایه خارجی پوست هستند که عامل ایجاد آن ویروس است. زگیل از طریق تماس پوستی نیز منتقل می شود و ممکن است مزمن باشد. بهترین گیاه برای درمان زگیل درخت چای، قاصدک و آربور است.

گیاه درخت چای، آنتی بیوتیک قوی دارد و گیاهی مناسب برای عفونت های قارچی، باکتریایی و ویروسی محسوب می شود. این گیاه را می توانید به صورت قطرات روغن یا کرم به طور مرتب به روی محل زگیل بمالید. این گیاه را می توانید با روغن های رقیق شده لیمو یا سیر(5 قطره در 25 میلی لیتر روغن بادام) ترکیب و استفاده کنید. اگر از روغن لیمو یا سیر استفاده می کنید باید مراقب باشید با پوست اطراف زگیل تماس پیدا نکند.

شیره سفید گیاه تازه قاصدک نیز خاصیت خورندگی دارد و ممکن است روی زگیل موثر باشد. شیره ساقه یا ریشه این گیاه را می توانید مستقیم روی زگیل بمالید. این گیاه باید به صورت ساده استفاده شود و از تماس شیره آن با پوست اطراف زگیل باید جلوگیری کنید.

روغن فرار آربور نیز حاوی(توجون) است و خاصیت ضد عفونی کنندگی و از بین برندگی عفونت های جلدی قارچی و ویروسی دارد. قطرات تنتور این گیاه را مکررا روی زگیل بمالید. همچنین می توانید به صورت کرم نیز در بیاورید. این روغن باید به صورت ساده استفاده شود و از مصرف آن در دوران بارداری نیز باید جلوگیری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha