تحقیقات جدید نشان داد که از هر ۳ فرد مبتلا به «آلوپسی آره‌آتا»، ۱ نفر می‌تواند پس از درمان با داروهای آرتروز، شاهد رویش مجدد موهای خود باشد.

تاثیر داروی آرتروز در رویش مجدد موی بیماران دچار طاسی منطقه ای

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، بیماری خودایمنی «آلوپسی آره آتا» به فولیکول‌های موی بدن حمله می‌کند و باعث ریزش مو به شکل منطقه‌ای می‌شود.

به گزارش مدیکال نیوز،در حال حاضر هیچ درمانی برای آلوپسی آره آتا، که ۱۴۷ میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند، وجود ندارد.

محققان اخیراً نتایج امیدوارکننده ای را از فاز ۳ کارآزمایی بالینی برای اولین درمان آلوپسی آره آتا منتشر کرده اند.

این کارآزمایی نشان داد که از هر ۳ بیمار مبتلا به این عارضه، ۱ نفر پس از درمان با بارسیتینیب، دارویی که معمولاً برای آرتروز مفصلی استفاده می‌شود، دوباره موهایش رشد می‌کند.

باریسیتینیب یک مهارکننده ژانوس کیناز (JAK) است که توانایی بدن برای برقراری ارتباط با پروتئین‌های خاصی به نام سیتوکین های مرتبط با التهاب را مختل می‌کند.

در حال حاضر هیچ درمانی برای آلوپسی آره آتا وجود ندارد. برخی از افراد مبتلا به اشکال خفیف این بیماری ممکن است به مرور زمان موهای شأن دوباره رشد کند. درمان‌های فعلی شامل کورتیکواستروئیدها، ماینوکسیدیل موضعی (به عنوان مثال روگین) و داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی است.

دکتر «برت کینگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ییل آمریکا، گفت: «ما فکر می‌کنیم بارسیتینیب با قطع پیام بین فولیکول‌های مو و سلول‌های ایمنی که منجر به حمله سلول‌های ایمنی به فولیکول‌های مو و در نهایت ریزش مو می‌شود، عمل می‌کند.»

هنگامی که پیام قطع می‌شود، سلول‌های ایمنی فولیکول‌های مو را به حال خود رها می‌کنند و فولیکول‌های مو می‌توانند کاری را که قرار است انجام دهند، یعنی رشد مو را انجام دهند.

نتایج مطالعه همچنین عوارض جانبی احتمالی استفاده از بارسیتینیب به عنوان درمان آلوپسی آره آتا را نشان داد. به گفته محققان، شایع‌ترین عوارض جانبی در میان شرکت کنندگان در مطالعه آکنه، افزایش سطح کراتین کیناز و افزایش سطح کلسترول HDL و LDL بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha