به گفته کارشناسان، نیمی از والدین به طور منظم به کودکان یک مکمل غذایی می دهند و اکثرا این کار را بدون تجویز و مشاوره با پزشک انجام می دهند.

آیا مصرف مکمل های ویتامینی در کودکان توصیه می شود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، ۳ از هر ۵ والدین می گویند که به دلایل بی میلی غذایی، نخوردن میوه و سبزیجات کافی و برخی دلایل دیگر، داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای فرزندانشان بسیار سخت است. به گفته محققان، وقتی صحبت از خوردن غذاهای سالم می ‌شود، بچه‌ ها ممکن است لجباز باشند و اکنون، یک نظرسنجی جدید تأیید می کند که بی میل غذا خوردن فرزندان یک چالش جهانی برای والدین است.

به گزارش newswise ، بر اساس نظرسنجی ملی کودکان دانشگاه سلامت میشیگان، بیش از نیمی از والدین موافق هستند که وادار کردن فرزندشان به خوردن یک رژیم غذایی متعادل دشوار است و نیمی از آنها می گویند که فرزندشان به طور منظم مکمل مصرف می کنند.

سارا کلارک (Sarah Clark) مدیر نظرسنجی Mott Poll در این باره گفت: یک رژیم غذایی متعادل به کودکان کمک می کند تا مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و تکامل سالم را دریافت کنند. از سوی دیگر، یک رژیم غذایی ناسالم می تواند بر نتایج کوتاه مدت و بلند مدت سلامت و همچنین عملکرد مدرسه کودکان تأثیر منفی بگذارد.

او می افزاید: با این حال، برای بسیاری از والدین واداشتن کودکان به خوردن غذاهای سالم همیشه آسان نیست. نظرسنجی ما نشان می ‌دهد که بسیاری از والدین از مکمل‌ های غذایی به عنوان راه‌ حل استفاده می ‌کنند، اما اکثرا با یک مشاور سلامتی یا پزشک مشورت نمی کنند.

حدود یک سوم از والدین معتقدند که فرزندشان با اشتها غذا نمی خوردند و یک سوم هم فکر می کنند که کودکانشان به اندازه کافی میوه و سبزیجات مصرف نمی کنند.

براساس پاسخ‌ های ۱۲۵۱ از والدین با حداقل یک فرزند یک تا ده ساله، ۱۳ درصد از والدین نگرانند که فرزندانشان به ‌اندازه کافی ویتامین ‌ها و مواد معدنی خاص دریافت نمی‌ کنند، در حالی که ۹ درصد گفته ‌اند که فرزندشان به فیبر بیشتری در رژیم غذایی خود نیاز دارند.

به گفته محققان، یکی از موانع احتمالی در این آمار هزینه های غذایی است چراکه نیمی از والدین معتقدند که تأمین یک رژیم غذایی سالم برای فرزندشان گران تمام می شود. کلارک در این باره گفت: ما می دانیم که غذاهای تازه و سالم می توانند گران تر از اقلام فرآوری شده یا بسته بندی شده باشند که اغلب دارای سدیم و قندهای افزوده بیشتری هستند. زمانی که کودکان غذاهای سالم را هدر داده یا از خوردن آن امتناع می ورزند، این امر می تواند باعث ناراحتی والدین شود.
گفتنی است که اکثر والدینی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند به کودکان خود مکمل های غذایی می داده اند و بیش از سه چهارم آنها از مولتی ویتامین استفاده می کنند. تقریباً نیمی از والدین نیز پروبیوتیک‌ هایی را برای بچه‌ ها فراهم کرده بودند که باکتری‌های زنده و مخمری هستند که برای کمک به هضم غذا مصرف می ‌شوند. همچنین بیش از یک پنجم از مکمل‌های امگا ۳ و اسیدهای چرب که از رشد سلولی و رشد مغز حمایت می ‌کنند، استفاده کرده ‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، حدود یک سوم از والدین اعلام کردند که فرزندشان به طور منظم مکمل مصرف نمی کند. در میان والدینی که به فرزند خود مکمل داده اند، از هر پنج نفر، چهار نفر می گویند که محصولاتی را انتخاب کرده اند که به طور خاص برای کودکان ساخته شده اند، اما از هر پنج نفر فقط دو نفر درباره مصرف مکمل ها با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مشورت کرده اند.

کلارک گفت: مکمل های غذایی اغلب برای افزایش میزان ویتامین ها در نظر گرفته شده است. اما ممکن است والدین همیشه ندانند که آیا فرزندشان به ویتامین احتیاج دارد یا خیر. بنابراین استفاده از مکمل های غذایی در کودکان یک تصمیم مهم بهداشتی است که باید با پزشکان در میان گذاشته شود، اما کمتر از نیمی از والدین با پزشک خود مشاوره کرده اند.

برای به حداقل رساندن خطرات مصرف مکمل ها، والدین باید نگرانی ‌های خود در مورد رژیم غذایی فرزندشان را با یک متخصص اطفال در میان بگذارند و بهترین استراتژی‌ ها را برای بهبود کیفیت تغذیه و رژیم غذایی فرزندشان شناسایی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha