یک فوق‌تخصص گوارش کودکان درباره علائم و نحوه پیشگیری از بیماری سرخک توضیح داد و بر لزوم تزریق واکسن سرخک به کودکان در موعد مقرر تاکید کرد.

علائم "سرخک" و اهمیت واکسیناسیون کودکان در موعد مقرر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کانال تلگرامی وبدا، دکتر مریم بهمنیار درباره بیماری سرخک و نحوه بروز آن، به عنوان یک بیماری ویروسی که انتقال آن نیز از طریق تنفس است، گفت: سرخک یک بیماری ویروسی است که انتقال آن از طریق تنفس اتفاق می‌افتد. آغاز این بیماری مانند یک سرماخوردگی همراه با آبریزش بینی، ترشحات چشم، بی‌حالی کودک و سرفه است. به دنبال این علائم تب تظاهر می‌کند و در روز سوم و چهارم کودک دچار دانه‌های قرمز جدا از هم می‌شود که از صورت شروع شده و بعد در بدن ایجاد شده و نهایتا روی دست و پا هم ظاهر می‌شود.

وی افزود: معمولا در زمانیکه دانه‌های قرمز ظاهر می‌شود، کودک بسیار بدحال شده و تب می‌کند. اهمیت موضوع این است که هر زمان چنین علائمی را در کودک‌مان دیدیدم، حتما به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت یا درمانگاه و پزشک معالج مراجعه کنیم تا درمان هرچه سریع‌تر آغاز شود و از عوارض بیماری جلوگیری شود.

بهمنیار درباره واکسن بیماری سرخک نیز گفت: واکسن سرخک در ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی طبق واکسیناسیون روتین کشوری  انجام می‌شود. بنابراین از خانواده‌ها درخواست داریم که حتما در موعد مقرر برای تزریق واکسن سرخک به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و واکسیناسیون علیه سرخک را برای کودکان‌شان انجام دهند. زیرا کودکانی که واکسینه شدند، معمولا در برابر این ویروس ایمن‌تر هستند. بنابراین واکسیناسیون کودکان علیه سرخک را به تعویق نیندازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha