یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 338642

اولین قدم روش درست و اصولی استفاده از ماسک صورت ، انتخاب ماسک مناسب برای نوع پوست شما است. برای نتیجه گیری بهتر برای هر نوع پوست ماسک های مخصوصی وجود دارد. در ادامه با انواع ماسک برای هر نوع پوست آشنا می شوید.

روش درست و اصولی استفاده از ماسک صورت

اولین قدم روش درست و اصولی استفاده از ماسک صورت ، انتخاب ماسک مناسب برای نوع پوست شما است. برای نتیجه گیری بهتر برای هر نوع پوست ماسک های مخصوصی وجود دارد. در ادامه با انواع ماسک برای هر نوع پوست آشنا می شوید.

پوست خشک

برای پوست های خشک ماسک های آبرسان مانند ماسک کرمی یا ماسک های ورقه ای بهترین انتخاب است. برخی از متخصصان توصیه می کنند، برای حداکثر آبرسانی، از ماسک ها در طول شب استفاده کنید.

پوست های چرب یا مختلط

برای انواع پوست های چرب یا مختلط از ماسک های مبتنی بر خاک رس و گل استفاده کنید.

پوست های مستعد آکنه

ماسک های نور درمانی مانند ماسک های حاوی آلفا و بتا هیدروکسی اسید مانند ژل آنزیمی و ماسک های حباب دار برای انواع پوست های مستعد آکنه خوب هستند.

پوست حساس

ماسک ژلی مانند ماسک ژل روغنی بهترین انتخاب هستند.

پوست مستعد لک

برای پوست های مستعد لک بهتر است از ماسکی استفاده کنید که حاوی روشن کننده ها و آنتی اکسیدان هستند.

مراحل آماده سازی قبل از استفاده ماسک صورت

برای اینکه طبق روش درست و اصولی استفاده از ماسک اقدام کنید، باید قبل از قرار دادن ماسک صورت، مراحل پاکسازی پوست خود را انجام دهید. برای انجام این کار یک پاک کننده صورت که برای نوع پوست شما طراحی شده است پیدا کنید، و آلودگی های پوست خود را پاک کنید. پاکسازی می تواند به آماده سازی پوست شما برای جذب مواد مغذی و مواد فعال ماسک کمک کند، و اثربخشی آن را به حداکثر برساند.

روش درست و اصولی استفاده از ماسک صورت

روش صحیح استفاده از ماسک صورت

حالا که ماسک مناسب پوست خود را پیدا کردید، و پوست خود را پاکسازی کردید، وقت آن است که از ماسک صورت استفاده کنید. برخی از ماسک ها را قفط باید به روی صورت خود بگذارید، اما برخی دیگر را باید روی صورت خود ماساژ دهید تا بر روی پوست اثر بگذارد. با توجه به این نکته در ادامه روش درست و اصولی استفاده از ماسک صورت را برایتان آورده ایم.

روش استفاده از ماسک حباب

در روش درست و اصولی استفاده از ماسک صورت باید یک چهارم مقدار از ماسک حباب خود را روی صورت خود بمالید. توجه داشته باشید، که این ماسک را از چشم ها و لب های خود دور نگه دارید.

روش استفاده از ماسک ورقه ای

ماسک ورقه ای استفاده راحتی دارند، فقط کافی است ماسک ورقه ای را از بسته بندی آن خارج کنید و بدون پارگی آن را باز کنید. ماسک را با فرم صورت، چشم ها، بینی و دهان خود ردیف کنید. و به آرامی روی صورت خود فشار دهید، تا به طور یکنواخت بچسبد.

ماسک بر پایه خاک رس یا گل

برای روش درست و اصولی استفاده از ماسک صورت خاک روس یا گل باید به اندازه یک چهارم از ماسک را با نوک انگشتان خود به طور یکنواخت در سراسر صورت پخش کنید. از قسمت بالای گردن شروع کنید، و به سمت پیشانی حرکت کنید. تا به صورت یکدست مواد همه صورت شما را بگیرد. اما دقت داشته باشید که ماسک ار از لب ها و چشم های خود دور کنید.

ماسک ژله ای

مانند ماسک کرم، هنگام استفاده از ماسک ژله ای، مقدار یکنواخت را با استفاده از نوک انگشتان روی صورت خود پخش کنید. همچنین از قرار دادن ماسک ژل در چشم یا روی لب خودداری کنید.

ماسک شبانه

ماسک را در یک لایه نازک روی صورت خود مانند کرم مرطوب کننده معمولی صاف کنید همچنین می توانید از تونر وکالی (آبرسان) نیز استفاده کنید. در استفاده از ماسک شب هم باید دقت داشته باشید که ماسک را از چشم ها و لب های خود دور کنید.

نحوه پاک کردن ماسک صورت

بیشتر ماسک‌ها، به جز ماسک‌هایی که برچسب شبانه دارند، نباید بیش از 20 دقیقه در هر بار استفاده شوند. اگر اجازه دهید، آنها بیشتر روی پوست شما بمانند، باعث خشک شدن پوست صورت شما می شوند. در نتیجه باید در زمان مشخص آن را از روی پوست پاک کنید. در اینجا مراحل پاک کردن انواع ماسک ها را برای شما آورده ایم.

مراحل شستن ماسک های کرم و ژله ای

  • با استفاده از آب ولرم و انگشتان خود ماسک را به آرامی از روی صورت خود بردارید.
  • از مالش شدید خودداری کنید.
  • پس از شستشو صورت خود را به آرامی با حوله ای نرم خشک کنید.

مراحل شستن ماسک های ورقه ای و لایه بردار

  • ماسک را به آرامی از روی صورت خود جدا کنید.
  • با دقت این کار را انجام دهید، و به هیچ وجه ماسک را به یکباره از روی پوست خود برندارید.
  • هنگامی که ماسک پاک شد، به روال معمول مراقبت از پوست خود ادامه دهید، نیازی به آبکشی نیست.

روش درست و اصولی استفاده از ماسک صورت

مراقب های پوستی بعد از استفاده از ماسک صورت

در روش درست و اصولی استفاده از ماسک صورت حتماً باید مراقبت های پوستی بعد از استفاده از ماسک صورت را انجام دهید. زیرا با مراقبت از پوست قبل و بعد از استفاده، تأثیر ماسک صورت خود را به حداکثر می رسانید. برای اینکار پس از برداشتن ماسک صورت، باید پوست خود را در حالی که هنوز مرطوب است، مرطوب کنید. مرطوب کننده ای را انتخاب کنید، که برای نوع پوست شما طراحی شده است. پس از برداشتن ماسک صورت، یک لایه نازک روی صورت خود بمالید. این کار به مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک کند، و اثرات کامل ماسک شما را به حداکثر می رساند.

سخن پایانی

همانطورکه مطالعه کردید، در استفاده اصولی و نتیجه گیری درست برای هر پوستی نوع خاصی از ماسک های صورت وجود داد. که با توجه به نوع پوست فرموله شده اند. انتخاب درست نوع ماسک بسیار مهم است. زیرا اگر ماسکی را انتخاب کنید، که مواد آن با نوع پوست شما سازگاری نداشته باشد، باعث آسیب هایی مانند: خشکی پوست، قرمزی و تورم پوست صورت می شود. در نتیجه در انتخاب ماسک صورت باید دقت زیادی داشته باشید. در سایت دلبرباش می توانید انواع ماسک های صورت متناسب با هر نوع پوست را پیدا کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha