سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 338747

ریزش مو مسئله ای است که قطعا یک بار در طول زندگی برای تمام افراد اتفاق می افتد. دانشمندان با تحقیقات علمی به این نتیجه دست یافته اند که ریزش مو در تعداد 80 تا 100 تار مو در طی روز امری طبیعی است؛ اما اضطراب و نگرانی از زمانی شروع می شود که ریزش ها و از دست دادن مو از این تعداد بیشتر شود. مسئله ریزش مو آن قدر بزرگ نیست که نشود آن را درمان کرد. در ابتدا با مراجعه با پزشک باید علت ریزش مو را کشف کرد و با انتخاب روش مناسب درمان ریزش مو و یا استفاده از مکمل های پوست و مو، زیبایی موهای خود را حفظ نمایید. از جمله بهترین قرص ها و روش های درمانی برای تقویت پوست و مو و درمان ریزش مو به موارد زیر می توان اشاره داشت:

معرفی چند نمونه مکمل برای درمان ریزش مو

قرص هیرویت:

اگر ریزش موی شما غیر طبیعی است و یا ضخامت موهایتان کمتر شده، بهتر است از مکمل تقویت پوست و مو هیرویت استفاده نمایید. قرص هیرویت که به عنوان تقویت کننده و ضد ریزش مو با ترکیب ویتامین B1، B2 و B3 برای کمک کردن به رشد و رویش مجدد مو کمک می کند. در ضمن آهن موجود در آن برای افزایش خون رسانی و گردش خون در پوست سر مناسب است. همچنین کولین، لیستین، ویتامین های B5، B12، روی و بیوتین از دیگر مواد تشکیل دهنده این تقویت کننده است. از آنجایی که ریزش مو به خاطر مشکلاتی نظیر تغذیه نادرست، تغییرات هورمونی، استرس و اضطراب و به ویژه کمبود ویتامین های مغذی بدن اتفاق می افتد شما با استفاده از این داروی تقویتی می تواند بهترین قدم را برای درمان ریزش مو بردارید.

معرفی چند نمونه مکمل برای درمان ریزش مو

اصلی ترین خواص قرص هیرویت

اگر بخواهیم فواید قرص هیرویت را برای درمان ریزش مو بیان نماییم می توان گفت: مصرف قرص هیرویت علاوه بر تضمین سلامتی مو و رویش مجدد مو و جلوگیری از ریزش مو، با تغذیه فولیکول های موی شما موجب افزایش ضخامت و افزایش موهای شما می شود. برای مصرف این دارو بهتر است با مراجعه به پزشک نسبت به دریافت دوز مورد نیاز اقدام نمایید.

قرص زینک پلاس:

قرص زینک پلاس به عنوان منبعی از روی و همچنین انواع ویتامین های خانواده B نیازهای روزانه مو و پوست به مواد معدنی را تامین می کند. بد نیست بدانید که روی، دومین عنصر مورد نیاز بدن برای تامین سلامتی است. این عنصر به میزان قابل توجهی در قرص زینک پلاس وجود دارد. در صورت کمبود این ماده معدنی در بدن شما، علائم مختلفی مانند بدخوابی یا بی خوابی، نازک شدن موی سر، کم پشتی، ریزش مو و اختلال در رویش مو پدیدار خواهد شد؛ اما جای نگرانی نیست شما در صورت مواجه شدن با هریک از علائم فوق می توانید با مراجعه و تشخیص به موقع پزشک و همچنین مصرف قرص زینک پلاس از ریزش مو پیشگیری کرده و ترمیم دوباره موهای خود آغاز نمایید. پس می توان گفت قرص زینک پلاس علاوه بر درمان ریزش مو و تقویت پوست و مو، از دیگر علائم ناشی از کمبود روی در بدن پیشگیری می کند.

معرفی چند نمونه مکمل برای درمان ریزش مو

قرص بیوتین:

مکمل تقویت مو و پوست بیوتین با تامین مواد مغذی ضروری بدن به ویژه تمام ویتامین های خانواده B، موجب افزایش قوای جسمانی بدن، بهبود عملکرد رشد مو پیشگیری از ریزیش مو و ضخیم شدن تارهای مو می شود. مصرف داروی بیوتین به دلایل متعددی پیشنهاد می شود که به عنوان مثال می توان به مواردی چون تبدیل مواد مغذی کربوهیدرات، پروتئین و چربی به انرژی و نیز تولید کراتین اشاره کرد. اگر علائمی مانند کم پشتی و یا ریزش مو، ناخن شکننده، بی حالی و افسردگی در بدن شما مشاهده شد، مسلما بدن شما دچار کمبود بیوتین شده است که در این صورت نیاز است این کمبود از منابع مختلف تامین شود. بیوتین را می توان از مواد غذایی مانند ماهی قزل آلا، تخم مرغ، دانه آفتاب گردان، گوشت گاو و حتی کلم بروکلی و یا مکمل تقویت پوست و موی بیوتین دریافت نمایید.

معرفی چند نمونه مکمل برای درمان ریزش مو

قرص پیلفود:

قرص یا کپسول پیلفود مکمل غذایی دیگری است که برای حفظ سلامت مو تهیه و تولید می شود. مصرف این مکمل در زمانی ریزش مو و یا نازک شدن تارهای مو توصیه می شود. این دارو با داشتن انواع ویتامین های مورد نیاز بدن مانند ویتامین E، زینک، ویتامین گروه های B، مس، منگنز و همچنین مینرال های ضروری تاثیر بسزایی در پیشگیری و درمان ریزش مو و تقویت فولیکول های آن دارد.

قرص فولیکوژن:

وقتی بدن شما با سوء تغذیه و کمبود ویتامین ها مواجه شود امکان ریزش مو دو چندان خواهد شد. شما برای درمان این مشکل می توانید از قرص فولیکوژن استفاده نمایید. این قرص به دلیل تامین ویتامین و مواد معدنی بدن، عملکرد سلول های فولیک مو را بهبود می بخشد و باعث تقویت و رشد مجدد مو می شود. البته ممکن است مصرف برخی از داروها برای شما مضراتی را به همراه داشته باشد که بهتر است قبل از استفاده از هر دارویی به پزشک خود مراجعه نمایید. قرص فولیکوژن از ترکیب موادی مانند ال متیونین، ال سیستئین، پنتوتنیک اسید، فولیک اسید، ویتامین B6، ویتامین E، ویتامین D، زینک و ... تشکیل شده و به عنوان بهترین مکمل تقویت پوست و مو و ناخن شناخته می شود.

قرص اکولایف:

قرص اکولایف حاوی ویتامین های کمیاب و اسیدهای آمینه ضروری بدن است. مصرف آن باعث ترمیم نارهای مو، ناخن و نیز تحریک رشد مجدد موها می شود. اگر شما دچار کم پشتی و ضعف رشد مو شده اید می توانید با مصرف قرص اکولایف، موهای شکننده و ناخن های ضعیف خود را مقاوم تر از قبل بکنید. با اینکه ویتامین های گروه B و عناصری همچون روی، مس و منگز در پیشگیری و درمان ریزش مو تاثیر فراوانی دارند اما ترکیب این گزینه ها با اسیدآمینه تاثیر آن ها را چندین برابر می کند. از جمله اسیدآمینه های غیر ضروری بدن سیستین است که در ضخیم نمودن تارهای مو و جلوگیری از ریزش مو تاثیر بسیار زیادی دارد. خوشبختانه در ساختار این قرص میزان قابل قبولی سیستین وجود دارد.

کلام آخر

قرص هایی که به عنوان مکمل تقویت پوست و مو تجویز می شوند، اصولا عوارض ندارند اما بهترین کار برای درمان ریزش مو مراجعه به پزشکان متخصص پوست و مو است؛ اما در صورتی که پزشک کمبود یکی از املاح معدنی یا ویتامین ها را در بدن شما تشخیص داد دست شما در انتخاب نوع مکمل باز است و می توانید از بین لیست بالا بهترین گزینه را انتخاب و از داروخانه آنلاین دراکت خریداری نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha