سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 338751

برای رسیدن به زیبایی بیشتر، راهکارهای بسیاری وجود دارد. هریک از راهکارهای رسیدن به زیبایی بیشتر بر روی یکی از اعضا صورت می‌گیرد. در همین راستا، لیفت شقیقه یکی از راه‌هایی است که بر روی قسمت بالایی صورت انجام گرفته و سبب ایجاد زیبایی و بهبود در صورت می‌شود. در این مقاله و در ادامه به دنبال آن هستیم که درباره لیفت شقیقه نکاتی را بیان کنیم و از صفر تا صد این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

صفر تا صد نکات مهم درباره لیفت شقیقه

از چیستی لیفت شقیقه، مراحل انجام آن، روش‌های مختلف و متعدد برای ان گرفته تا مزایا و حتی عوارض و معایب آن را مورد بحث قرار خواهیم داد. امید است با خواندن این نکات بتوانید به نتیجه مطلوب و دلخواه خود دست یابید.

تعریف لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال

کشیدن ابرو یا همان لیفت شقیقه به عنوان یک متد زیبایی شناخته می‌شود که در آن قرار است تا قسمت بالایی ابرو به سمت بالا قرار گیرد. در این متد زیبایی پوست اطراف شقیقه‌ها کشیده شده و جوان سازی پوست از این طریق صورت گیرد. به این ترتیب چین و چروک و همچنین افتادگی‌ها در قسمت پیشانی و ابرو ترمیم شده و بهبود می‌یابند. از همین رو استفاده از این متد زیبایی می‌تواند کمک کننده خوبی برای بهبود زیبایی در چهره افراد باشد.

مراحل اصلی انجام لیفت برای شقیقه

برای آن که از طریق لیفت شقیقه بتوانید زیبایی را برای خود به ارمغان آورید، لازم است تا مراحلی را به پیش ببرید. اصلی‌ترین مراحل انجام لیفت عبارت است از:

  1. مشاوره: در اولین قدم لازم است تا با پزشک مربوطه خود مکالمه داشته باشید و درباره نیاز خود مشورت کنید. با استفاده از همراهی یک پزشک متخصص می‌توانید این مرحله را به سادگی پشت سر گذاشته، روش مورد نظر خود را انتخاب کرده و مراحل بعدی درمان را آغاز کنید.
  2. بی‌حسی موضعی: در دومین قدم پس از انتخاب روش، با دریافت بی‌حسی موضعی متناسب با نوع روش و درمان شروع به کار می‌کنید.
  3. برش: در مرحله بعدی لازم است تا برای شروع عمل یک برش در کنار ناحیه خط موی بالای گوش ایجاد شود. به این ترتیب برای تحریک بافت زیری شقیقه تحریک می‌شود و چروک‌های احتمالی از بین می‌رود.
  4. تنظیم کشیدگی: در این مرحله لازم است تا پوست به میزان متناسب کشیده شود و زاویه مشخصی برای آن تعیین گردد. زاویه‌ای که در صورت ظاهری زیبا را ایجاد کند.
  5. بخیه و پایان عمل: در نهایت لازم است تا بخیه بر روی مناطق برش خورده ایجاد شود و جراحی به پایان برسد.

مراحل انجام لیفت شقیقه

روش‌های مختلف برای انجام لیفت شقیقه

در استفاده از لیفت برای شقیقه و پوست صورت، راهکارهای درمانی متفاوتی وجود دارد. در واقع با پیشرفت علم، روش‌های مختلفی برای انجام لیفت به وجود آمده است که هریک مزایا و معایب خاص خود را دارد. در این بخش و در ادامه به دنبال معرفی چند مورد از این روش‌ها هستیم تا با داشتن اطلاعاتی درباره هریک بتوانید بهترین روش متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید.

  1. لیفت کردن شقیقه با بوتاکس:

بوتاکس را می‌توان روشی موثر و کارامد برای لیفت شقیقه دانست. با استفاده از این روش، بدون نیاز به هیچ‌گونه عمل جراحی خطوط و چین و چروک اطراف چشم از بین می‌رود و ابروها به سمت بالا کشیده می‌شوند.

  1. لیفت شقیقه با نخ:

با استفاده از نخ می‌توان لیفت شقیقه را بدون انجام هیچ‌گونه عمل جراحی انجام داد. لیفت شقیقه با نخ سبب می‌شود تا ابروها در ناحیه شقیقه کشیده شده و شکل مناسبی را به خود بگیرد.

  1. لیفت شقیقه با پلکسر (دستگاه پلاسماجت)

یکی از روش‌های بسیار کم تهاجی در لیفت کردن شقیقه، استفاده از پلکسر یا دستگاه پلاسماجت است. رد این روش درمانی که دستگاه بر روی صورت قرار می‌گیرد، قسمت‌های مختلف صورت تحریک شده و به این وسیله کلاژن سازی در پوست بیشتر و بیشتر خواهد شد. در این روش هیچ بافتی از صورت برداشته نشده و درد کمی را احساس خواهید کرد.

  1. لیفت شقیقه با استفاده از جراحی

استفاده از جراحی به عنوان یک روش درمانی با استفاده از ایجاد برش در بالای گوش انجام می‌شود. در این روش لازم است تا بافت زیرین پوست به سمت بالا کشیده شود و در نهایت سفت گردد. در این روش تمامی خطوط موجود بر روی پوست از بین رفته و در محل ایجاد برش، بخیه زده می‌شود. این روش را می‌توان یک روش لیفت شقیقه دائمی دانست که نیازی به تمدید و دوباره جراحی کردن ندارد.

کاندید های مناسب برای لیفت شقیقه

برای استفاده از هر روش درمانی، مخاطبان عده مشخصی هستند. در واقع برای استفاده از یک روش درمانی لازم است تا شرایط خاصی را داشته باشید که این موضوع برای درمان لیفت شقیقه نیز برقرار است. داشتن سلامت جسمانی یکی از اولین شرایطی است که لازم است تا مخاطبان این درمان از آن برخوردار باشند.

در این میان افرادی که بر روی پیشانی و کناره چشم‌های خود دارای چین و چروک هستند، یکی از اصلی‌ترین مخاطبان استفاده از این روش درمانی هستند. افراد میانسال و مسن که با افزایش سن، چین و چروک بیشتری بر روی چهره خود دارند، گزینه‌های مناسب برای دریافت این درمان هستند.

مزایای استفاده از لیفت شقیقه برای افراد مختلف

استفاده از هر روش درمانی مزایای خاصی برای خود دارد که سبب دوام استفاده از این روش برای مخاطبان آن می‌شود. در این میان لیفت شقیقه نیز برای خود مزایایی را دارد که عبارت است از:

  1. از بین بردن افتادگی ناشی از سنگینی پوست
  2. ایجاد تقارن در صورت، شقیقه و ابرو
  3. از بین بردن خطوط پنجه کلاغی از روی صورت
  4. عدم نمایش سن بالا در چهره فرد
  5. کشیده شدن چشم‌ها و زیباسازی چهره برای گیرایی بیشتر صورت

ایجاد زیبایی در چهره به عنوان یکی از مزایای انجام لیفت شقیقه

معایب و عوارض استفاده از لیفت شقیقه

با همه نکات مثبتی که در استفاده از لیفت شقیقه وجود دارد، این روش درمانی معایب و عوارضی نیز در ادامه خود دارد. این مزایا و عوارض سبب می‌شود تا استفاده از این روش درمانی برای همه مناسب نباشد. از همین رو دانستن این نکات به مخاطب کمک می‌کند تا با اطلاعات بیشتری قدم در این راه گذاشته و بتواند به نتیجه بهتر و دقیق‌تری دست یابد.

عوارضی مانند افتادگی ناحیه شقیقه، ایجاد گوشت اضافی در قسمت پیشانی و برش‌ها، باقی ماندن رد بخیه بر روی صورت، کبودی و درد در محل بخیه‌ها، آسیب دیدن چشم در اثر کشیدگی پوست و عفونت در محل بخیه‌ها مواردی از عوارض این درمان هستند. مواردی که با استفاده از یک دکتر لیفت شقیقه متبحر می‌توان به حداقل رساند و تا میزان زیادی عوارض آن را کاهش داد.

جمع بندی پایانی مقاله

در این مقاله و آنچه که گذشت، از لیفت شقیقه  ( Temporal Lift ) چیست و روش‌های مختلف آن شروع کردیم و در ادامه به سراغ مزایا و معایب استفاده از این روش رفتیم. امید است با خواندن این مقاله و نکات بیان شده در آن بتوانید از این روش درمانی به خوبی بهره برده و به نتیجه خوبی در این راستا برسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha