سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 338769

 محققان سوئیسی که گروهی از بزرگسالان سالم بالای ۷۰ سال را مورد تحقیق قرار دادند دریافتند مکمل‌های روزانه همراه با ورزش منظم موارد بیماری‌های تهاجمی را تا ۶۱ درصد کاهش می‌دهد. این نتایج حاصل کارآزمایی سه ساله در سوئیس، فرانسه، آلمان، اتریش و پرتغال با ۲۱۵۷ شرکت‌کننده بود.

راهکارهایی برای رهایی از سرطان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محققان بر این باورند که سه مداخله ساده و ارزان می‌تواند به مبارزه با دومین قاتل بزرگ جهان کمک کند.

به گزارش فایندز، دکتر هایک بیشوف فراری از بیمارستان دانشگاه زوریخ، محقق ارشد این تحقیق در بیانیه‌ای رسانه‌ای می‌گوید: تلاش‌های پیشگیرانه در بزرگسالان میانسال و مسن‌تر امروزه تا حد زیادی به تلاش‌های غربالگری و واکسیناسیون محدود می‌شود. سرطان سالانه جان ۱۰ میلیون نفر را در سراسر جهان می‌گیرد و با افزایش سن، شانس ابتلا به اکثر اشکال آن افزایش می‌یابد.

بیشوف فراری توضیح می‌دهد: در این کارآزمایی، هدف ما آزمایش مداخلات ترکیبی امیدوارکننده برای پیشگیری از سرطان با بهره‌گیری از مزایای بالقوه کوچک چندین راهکار بهداشت عمومی بود. در واقع، هدف از درمان‌های جدید سرطان، مسدود کردن مسیرهای متعدد برای توسعه سرطان با ترکیب چندین عامل است؛ ما این مفهوم را به پیشگیری از سرطان ترجمه کردیم.

گروه تحقیقاتی، تاثیر تجمعی از ویتامین D با دوز بالا، امگا ۳ و یک برنامه ساده تمرین قدرتی خانگی را شناسایی کردند. این تحقیق اولین تحقیق در نوع خود بود و ممکن است آینده پیشگیری از سرطان در افراد مسن را تحت تاثیر قرار دهد.

نتایج آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان داده است که ویتامین D از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. به‌طور مشابه، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی‌های چرب، سلول‌های طبیعی را از تبدیل شدن به سلوهای سرطانی باز می‌دارد. در همین حال، فعالیت بدنی، ایمنی را تقویت می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد که می‌تواند از تومورها نیز جلوگیری کند.

در این تحقیق  ۲۱۵۷ شرکت‌کننده به هشت گروه مختلف تقسیم شدند تا مزایای فردی و ترکیبی مداخلات آزمایش شود. یک گروه هر روز ۵۰ میکروگرم  ویتامین D۳ دریافت کردند که بیش از دو برابر توصیه‌های فعلی برای افراد مسن است. آن‌ها همچنین یک گرم امگا ۳ دریافت کردند و سه بار در هفته تمرین‌های ساده قدرتی خانگی را انجام دادند.

بقیه یا ویتامین D با امگا ۳ یا تمرین یا امگا ۳ و تمرین، یعنی فقط یکی از سه رژیم یا دارونما داشتند. داوطلبان در ابتدا و هر ۱۲ ماه یک بار بررسی تلفنی همچنین معاینات استاندارد سلامت و عملکرد داشتند. پیشرفت‌های کوچکی از هر یک از درمان‌ها وجود داشت که با استفاده پشت سر هم از نظر آماری معنی‌دار شد. این اولین کارآزمایی تصادفی‌سازی‌شده و کنترل‌شده است که نشان می‌دهد ترکیب روزانه ویتامین D۳، مکمل‌های امگا ۳ دریایی و یک برنامه ورزشی ساده در خانه ممکن است در پیشگیری از سرطان مهاجم در میان بزرگسالان سالم و فعال ۷۰ ساله و بالاتر موثر باشد.

نتایج تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که فعالیت بدنی مفید می‌تواند شامل کارهای ساده خانگی مانند بالا و پایین رفتن از پله‌ها، جاروبرقی، تمیز کردن، گردگیری یا باغبانی باشد.

دکتر بیشوف فراری نتیجه می‌گیرد: نتایج ما، اگرچه بر اساس مقایسه‌های متعدد، نیازمند تکرار است اما ممکن است برای کاهش بار سرطان مفید باشد. تحقیقات آینده باید مزایای درمان‌های ترکیبی را در پیشگیری از سرطان تایید کند همچنین به پیگیری‌های طولانی‌تر فراتر از دوره سه ساله ارزیابی‌شده در این کارآزمایی ادامه ‌دهد.

این تحقیق در مجله Frontiers in Aging منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha