معاون دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور با اشاره به انتشار برخی جداول و گمانه‌زنی‌ها درباره جزئیات تعرفه‌های تشخیصی و درمانی ۱۴۰۱، ضمن تکذیب این جداول، تاکید کرد: دریافت وجه از مردم براساس این جداول تخلف است و تا زمان ابلاغ تعرفه‌های جدید، تنها تعرفه‌های مصوب هیات وزیران برای سال ۱۴۰۰ از سوی مراکز درمانی قابل دریافت است.

تعرفه‌های جدید پزشکی هنوز ابلاغ نشده است/دریافت وجه غیرقانونی، تخلف است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر سعید معنوی درباره انتشار برخی جداول و گمانه‌زنی‌ها از جزئیات تعرفه‌های تشخیصی و درمانی ۱۴۰۱، گفت: هر ساله تعرفه‌های خدمات بهداشتی و درمانی براساس روال مندرج در بند (الف) ماده (۹) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، توسط شورای عالی بیمه سلامت پیشنهاد و با تایید سازمان برنامه و بودجه توسط هیات محترم وزیران تصویب می‌شود.

وی افزود: هر یک از این اعضای ۹ گانه شورای عالی بیمه سلامت کشور شامل وزارت بهداشت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان نظام پزشکی، سازمان بیمه سلامت، سازمان بیمه تامین اجتماعی، سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح و بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) باید پیشنهادات خود را برای تعرفه‌های خدمات درمانی صرفاً به دبیرخانه شورا ارائه دهند تا پس از بررسی و برگزاری جلسات کارشناسی و جمع‌بندی نظرات، پیشنهاد مصوب شورا به سازمان برنامه و بودجه ارسال شود. بنابراین هیچ یک از اعضا نمی‌تواند به صورت جداگانه نسبت به انتشار ارقام پیشنهادی خود اقدام کند.

معنوی با اشاره به انتشار برخی جداول و گانه‌زنی‌ها درباره جزئیات تعرفه‌گذاری خدمات تشخیصی و درمانی ۱۴۰۱، گفت: متاسفانه، در سال جاری برخی از اعضا بدون هماهنگی با دبیرخانه شورا، اقدام به انتشار ارقامی تحت عنوان بهای تمام شده خدمات تشخیصی و درمانی کرده‌اند که مستندات این محاسبات تاکنون به این دبیرخانه واصل نشده و در شورای عالی بیمه سلامت کشور نیز بررسی نشده است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر، جداولی از جزییات تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۱ در فضای مجازی در حال انتشار است که بیشتر گمانه‌زنی بوده و هیچ کدام مورد تایید این دبیرخانه نیست و  باید توجه کرد که اعمال آن و دریافت وجه از مردم براساس این جداول غیرقانونی است.

معاون دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور گفت: در صورتی که مراکز تشخیصی و درمانی نسبت به اعمال و اجرای هر یک از ارقام مذکور و دریافت وجه از بیماران اقدام کنند، تخلف کرده و این تخلف، به عنوان دریافت وجه غیرقانونی از مردم از سوی مراجع ذی ربط قابل پیگیری است.

معنوی گفت: در حال حاضر و تا زمان ابلاغ تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۱، تنها تعرفه‌ای که توسط مراکز قابل دریافت است، تعرفه‌های مصوب هیات وزیران برای سال ۱۴۰۰ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha