شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 338922

بیشتر زنان در سراسر جهان به یک سری باورها درباره قاعدگی اعتقاد دارند. در این مطلب به باورهای غلط درزمینه سیکل قاعدگی زنان می‌پردازیم.

چند باور غلط درباره قاعدگی

 در این  دوران نباید حمام کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، برخی از زنان تصور می‌کنند، اگر دوش بگیرند دچار عفونت‌ خواهند شد اما باید بگویم این تفکر اشتباه است و شما می‌توانید بدون ترس از تشدید خون ریزی و ابتلا به عفونت هر روز حمام کنید. آب گرم سبب بهبود عملکرد رگ‌های خونی، ریلکس شدن ماهیچه‌های بدن و کاهش گرفتگی عضلات می‌شود.

در دوران قاعدگی باردار نخواهید شد

این یکی از رایج‌ترین باورهای غلط درباره سیکل قاعدگی است. قدرت باروری در دوران قاعدگی قوی نیست، اما بین ۱۲ تا ۱۶ روز قبل از سیکل بعدی در قوی‌ترین حالت خود قرار دارد.این را فراموش نکنید که سیکل‌های برخی زنان ۲۱ روزه است نه ۲۸ روزه. ضمن این که اسپرم بین پنج تا هفت روز می‌تواند در رحم زن زنده بماند. با این تفاسیر داشتن رابطه زناشویی کنترل نشده می‌تواند به تخمک‌گذاری و بارداری منتهی شود.


 

 استفاده از قرص‌های ضد بارداری و تاخیر در قاعدگی خطرناک است


 همه زنان حداقل یک بار در زندگی، دوران  قاعدگی خود را برای مسافرت یا هر دلیل دیگری به تاخیر انداخته‌اند اما برخی از مصرف قرص و عقب افتادن قاعدگی هراس دارند و تصور می‌کنند این کار سلامتی‌شان را به خطر می‌اندازد. باید بدانید که دانشمندان ثابت کرده‌اند که این کار هیچ اثر منفی روی بدن ندارد.


 در دوران  قاعدگی موها را رنگ نکنید


برخی زنان بر این باور هستند که به دلیل تغییرات هورمونی در این دوران ، موها رنگ نمی‌گیرند اما  نتیجه بررسی‌های  دانشمندان نشان داد با این که موها در دوران قاعدگی زنان آسیب‌پذیر و شکننده می‌شوند اما تغییرات هورمونی در این سیکل در تولید چربی مو تاثیری ندارد.به این معنی که شما می‌توانید هر زمانی که دوست دارید موهایتان را رنگ کنید.


 باید درد را تحمل کنید و قرص نخورید و نزد پزشک نروید


تقریبا بیشتر زنان در دوران قاعدگی دردهای شکم و کمر و گرفتگی عضلات را تجربه می‌کنند. بر اساس آمار رسمی، بین  ۴۵ تا ۹۳ درصد زنان «قاعدگی دردناک» دارند.


 بین ۳ تا ۳۳ درصد دردهای شدید دارند مانند افزایش دمای بدن، حالت تهوع سرگیجه و دیگر نشانه‌هایی که بین یک تا سه روز زنان را آزار می‌دهد.«قاعدگی دردناک» چرخه عادی زندگی را بر هم می‌زند. به همین دلیل بهتر است زنانی که این درد را تجربه می‌کنند حتما به پزشک زنان مراجعه کنند تا درمان موثر آن را بیابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha