زوال عقل یک اصطلاح رایج برای شرایط مخرب عصبی است که هنوز درمانی برای آن وجود ندارد.

بین سلامت چشم و زوال عقل چه رابطه‌ای وجود دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، عوامل خطر ابتلا به زوال عقل به طور سنتی شامل اختلال در ژن‌ها و افزایش سن است، دانشمندان معتقدند سلامت چشم را نیز باید به این لیست اضافه کرد.

به گزارش Express ، رویکرد جهان به زوال عقل در دهه‌های اخیر تغییر کرده است، به گونه‌ای که در گذشته، به عنوان بخشی اجتناب ناپذیر از پیری دیده می‌شد، زیرا ذهن با افزایش سن بدتر می‌شود. با این حال، اکنون این رویکرد تغییر کرده است و زوال عقل اکنون به عنوان یک بیماری قابل درمان شناخته شده است. در نتیجه، تحقیقاتی برای تعیین نه تنها نحوه مبارزه با زوال عقل، بلکه برای جلوگیری از آن انجام شده است که بخشی از این فرآیند شامل شناسایی عوامل خطر است.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله JAMA Neurology، دانشمندان ایالات متحده گفته اند که بینایی بهبود یافته می‌تواند از زوال عقل جلوگیری کند.

Joshua Ehrlich در این مقاله توضیح داده است: "ما مدتی است که می‌دانیم که کم بینایی یک عامل خطر برای زوال عقل است. همچنین آموخته ایم که بخش بسیار زیادی از اختلال بینایی یا قابل اجتناب است یا هنوز درمان نشده است. "

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که سلامت بهتر چشم، از حدود ۲ درصد موارد زوال عقل در ایالات متحده در سال ۲۰۱۸، معادل ۱۰۰۰۰۰ مورد جلوگیری کرده است.

Ehrlich توضیح می‌دهد که محققان متعجب هستند که اختلال بینایی در مدل‌های کلیدی عوامل خطر زوال عقل قابل اصلاح که برای شکل‌دهی سیاست سلامت و تخصیص منابع استفاده می‌شوند نادیده گرفته شده است.

آن‌ها افزودند که یکی از اهداف این مطالعه "نشان دادن این بود که اختلال بینایی همان اثری را دارد که تعدادی دیگر از عوامل خطرزای زوال عقل قابل تعدیل دارند. "

با نشان دادن تأثیر سلامت چشم بر زوال عقل، موارد بیشتری را می‌توان زودتر شناسایی کرد. آمار نشان می‌دهد که از هر سه نفری که امروز به دنیا می‌آیند، یک نفر در طول زندگی خود دچار زوال عقل می‌شود. شایع‌ترین نوع زوال عقل، بیماری آلزایمر است.

عوامل خطر فعلی برای زوال عقل عبارتند از:

- کهنسالی

- ژن‌ها

- ذخیره شناختی

- قومیت

شرایط و بیماری‌های بهداشتی

عوامل سبک زندگی

در همین حال، سلامت چشم تنها عامل خطر برای زوال عقل نیست. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خواب نیز می‌تواند نقش مهمی در خطر ابتلا به زوال عقل در افراد بازی کند.

دانشمندان دانشگاه کمبریج می‌گویند که هفت ساعت خواب به جای هشت ساعت، بهترین عدد برای جلوگیری از زوال عقل است. توصیه آن‌ها پس از مطالعه الگوهای خواب نیم میلیون انگلیسی بین ۳۸ تا ۷۳ سال است. هیئت خدمات بهداشتی ملی انگلیس نیز در حال حاضر ۶ تا ۹ ساعت خواب را توصیه می‌کند.

پروفسور باربارا ساهاکیان، یکی از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید: "خواب خوب شبانه در طول زندگی به ویژه با افزایش سن مهم است. یافتن راه‌هایی برای بهبود خواب برای افراد مسن می‌تواند برای حفظ سلامت روان، بهزیستی و اجتناب از زوال شناختی، به ویژه برای بیماران مبتلا به اختلالات روانی و زوال عقل کمک کننده باشد. محققان همچنین گفتند که خواب زیاد و همچنین کم خوابی می‌تواند بر بدن تأثیر منفی بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha