60 درصد از وزن کل بدن ما انسان‌­ها از آب تشکیل شده است. نوشیدن آب سالم در طول روز برای ما بزرگسالان ضرورت دارد؛ اما آیا نوزادان نیز نیاز به نوشیدن آب دارند؟ از چند ماهگی باید به نوزادان آب بدهیم؟ روزانه چقدر باید به نوزاد آب بدهیم؟ چگونه به نوزاد آب بدهیم؟ این‌ها مهم‌ترین و پرتکرارترین سؤالاتی است که مادران می‌­پرسند. با ما همراه باشید تا مهم‌ترین سؤالات شما را پاسخ دهیم.

چگونه به نوزاد آب بدهیم؟ همه آنچه باید درباره آب دادن به نوزاد بدانید!

از چند ماهگی به نوزاد آب بدهیم؟ آب سالم یکی از اصلی­‌ترین مواد برای بدن نوزاد است!

شیر مادر مواد مغذی و مورد نیاز بدن نوزاد را تأمین می­کند. نوزادان تا چند ماه نیاز به دریافت مواد غذایی اضافه ندارند. شما می­‌توانید پس از مشورت با متخصص اطفال،از 4 یا 6 ماهگی آب دادن به نوزادان را نیز شروع کنید. البته باید توجه داشته باشید که بدن نوزاد بسیار حساس است و نمی‌­توان هر نوع آبی را به نوزاد بدهیم. حتما از آب تصفیه شده و سالم برای نوزادان استفاده کنید. در دنیای صنعتی امروزه با وجود آلودگی‌­های زیست­ محیطی و افزایش میزان آلاینده­‌های آب، تصفیه آب و دسترسی به آب سالم یکی از دغدغه­‌های مهم است.

آب دادن به نوزاد زیر شش ماه، مقدار آبی که به نوزاد می‌­دهیم چقدر باید باشد؟

با وجود اینکه آب یکی از مهم‌ترین مواد برای رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد به شمار می­‌آید؛ اغلب توصیه می­‌شود که تا 4 ماهگی به نوزاد آب داده نشود. اما پیشنهاد ما این است که قبل از آب دادن به نوزاد با متخصص اطفال مشورت کنید. پزشک بر اساس شرایط بدن نوزادتان زمان آب دادن به او را تجویز می­‌کند. سپس با خیال راحت دادن آب سالم به نوزاد دلبندتان را شروع کنید. یکی از راهکارهای علمی، استاندارد و صحیح در سراسر دنیا برای دسترسی به آب سالم استفاده از دستگاه‌­های تصفیه آب خانگی است. قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی استاندارد و برند بسیار بالا نیست. یک بار هزینه می­کنید اما برای همیشه خیالتان از سلامت آب آشامیدنی خود، خانواده و نوزادتان راحت می‌­شود.

چگونه به نوزاد آب بدهیم

با چه وسیله‌­ای به نوزاد آب بدهیم و چگونه به نوزاد آب بدهیم که راحت‌­تر باشد؟

سؤال چگونه به نوازد آب بدهیم بسیار تکرار می‌­شود. نوزاد توانایی نوشیدن آب را مانند کودکان و بزرگسالان ندارد. به راستی آب دادن به نوزادان سخت است. این تنها شما نیستند که از آب دادن به نوزاد می‌ترسید. یکی از بهترین شیوه­‌ها برای آب دادن به نوزاد، استفاده از شیشه شیر است. آب سالم و تصفیه شده را در شیشه شیر بریزید و شیشه را به نوزاد بدهید. حتما نسبت به سلامت آب آشامیدنی نوزادتان حساس باشید. با خرید فیلتر تصفیه آب استاندارد و بهداشتی به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارید.

آب دادن به نوزاد شیرخشکی، هنگام آب دادن به نوزاد عجله نکنید!

نحوه و زمان آب دادن به نوزاد شیرخشکی تفاوتی با نوزادی که از شیر مادر تغذیه می­‌کند، ندارد. شما می‌توانید پس از مشورت با پزشک اطفال از 4 یا 6 ماهگی آب دادن به نوزاد را شروع کنید. توجه داشته باشید که هنگام آب دادن به نوزاد خود عجله نکنید.

مضرات آب دادن به نوزاد، نوزادان ممکن است دچار مسمویت آبی شوند!

نوزادان نمی­‌توانند مانند بزرگسالان آب فراوانی بنوشند. نوشیدن آب بسیار می‌تواند نوزاد را دچار مسمویت کند. گاهی در برخی از نوزادان نوشیدن آب فراوان باعث تشنج شده است. اما این امر نباید باعث شود که شما از آب دادن به نوزاد خود هراسی داشته باشید. چراکه بدن نوزاد برای رشد کافی به آب آشامیدنی سالم نیاز دارد. با داشتن دستگاه تصفیه آب خانگی استاندارد و بهداشتی می‌­توانید آب سالم و تصفیه شده را در دسترس داشته باشید. آب لوله کشی در تصفیه خانه­‌ها تصفیه می‌­شود. اما در مسیر عبور از لوله­‌های قدیمی و زنگ زده ممکن است دوباره آلوده شوند. به همین دلیل الزامی است که در هر کجایی از این کره خاکی زندگی می‌کنید از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده کنید!

شیرخواران به چه مقدار آب نیاز دارند؟ نوزادان کمتر دچار کم آبی می‌­شوند!

شیر، آب مورد نیاز بدن نوزادان را تا حد زیادی تأمین می‌کند. اما نوزادن نیز نیاز به نوشیدن آب سالم و گوارا دارند. شما می‌­توانید مقدار 30 تا 60 میلی‌لیتر آب تصفیه شده را بجوشانید و بگذارید به دمای محیط برسد. سپس آب را در طول روز به فرزندتان بدهید.

بهترین آب آشامیدنی برای نوزاد

مناسب ­ترین آب برای نوزادان، سیستم ایمنی نوزادان ضعیف‌­تر از بزرگسالان است!

مناسب­‌ترین آب برای نوزاد، کودکان و بزرگسالان آب تصفیه شده و سالم است. سیستم بدن ما به گونه‌­ای ساخته شده که بیشتر اندام­‌های ما را آب تشکیل داده است. فقط کافی است بدانید که 80 درصد مغز، 95 درصد چشم، 60 درصد وزن کل بدن و 90 درصد خون از آب تشکیل شده است. به همین دلیل است که نوشیدن آب سالم بسیار مهم است. برخی باور دارند که آب تصفیه شده املاح آب را از بین می‌برد. این درحالی ست که بدن ما انسان­‌ها بیشترین املاح را نه از آب، بلکه از سبزیجات، میوه ها و گوشت تأمین می‌­کند. همچنین برخی از آلاینده­‌ها مانند گازهای شیمیایی، مواد رادیواکتیو، سرب، جیوه، نیترات، نیتریت، آرسنیک و دیگر جامدات معلق در آب از طریق تکنولوژی اسمز معکوس حذف می­‌شود.

تکنولوژی اسمز معکوس بسیار گران است. به همین دلیل در قالبی کوچکتر در فیلتر ممبران یا RO دستگاه‌­های تصفیه آب خانگی قرار داده شده­‌اند تا مردم سراسر جهان به آب آشامیدنی سالم دسترسی داشته باشند و هزینه استفاده از تکنولوژی اسمز معکوس بسیار به‌صرفه‌تر باشد. دستگاه ­های تصفیه آب آکواجوی مجهز به تکنولوژی اسمز معکوس هستند و تا 90 درصد سختی و سنگینی آب آشامیدنی را کاهش می­‌دهند. آکواجوی استاندارهای جهانی NSF، WQA و تأییدیه سازمان غذا و داروی ایران را دارا است.

آب تصفیه شده بهترین نوشیدنی برای آب دادن به نوزاد

بهترین راه برای تأمین آب سالم، حتما مشاوره بگیرید!

در این مقاله سؤال چگونه به نوزاد آب بدهیم را پاسخ دادیم. همچنین بررسی کردیم که از چند ماهگی می‌­توانیم به نوزاد آب بدهیم، چقدر به نوزاد آب بدهیم و مناسب‌­ترین آب برای نوزاد کدام است. شما می‌توانید پس از مشورت با پزشک از 4 یا 6 ماهگی روازنه 30 تا 60 لیتر آب تصفیه شده، جوشیده و سرد شده را به نوزادتان بدهید. بهترین راه برای تأمین آب آشامیدنی سالم برای نوزاد استفاده از دستگاه تصفیه آب استاندارد و برند است.

آکوجوی با 500 نمایندگی در سراسر ایران، ارتقا سطح سلامت جامعه را سرلوحه کار و فعالیت خود قرار است. تصفیه آب آبینو نماینده آنلاین و رسمی آکواجوی در ایران است. شما می‌­توانید با شماره 092208108026 با کارشناسان آبینو تماس بگیرید. اگر سؤال، ابهام یا پرسشی در زمینه دستگاه‌­های تصفیه آب خانگی دارید، با کارشناسان آبینو ارتباط بگیرید. کارشناسان آبینو بصورت رایگان به شما مشاوره می­‌دهند و شما را برای یک خرید مطمئن و استاندارد راهنمایی می­‌کنند. با آبینو آب سالم و گوارا را برای نوزاد دلبندتان تأمین کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha