علت اصلی استفاده از کرم های ضدآفتاب، محافظت از پوست در برابر تابش اشعه های مضر نور خورشید است. در صورتی که در انتخاب کرم ضدآفتاب دقت کافی به خرج نداده و نوع کرم با جنس پوست شما سازگاری نداشته باشد، ممکن است استفاده از ضدآفتاب باعث ایجاد جوش و در پی آن لک های پوستی شود. از این روی اهمیت زیادی دارد که از میان انواع کرم های ضدآفتاب، کرم مناسب نوع و جنس پوست خود را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم در چه شرایطی استفاده از کرم ضدآفتاب ممکن است به ایجاد جوش و لکه های پوستی منجر شود.

آیا ضدآفتاب باعث ایجاد لک و جوش می شود؟

تاثیر منفی ضدآفتاب در ایجاد لک و جوش

در صورتی که نوع کرم ضدآفتاب با جنس پوست شما، سازگاری نداشته باشد، مشکلات زیادی که از جمله آن ها بروز جوش های پوستی سطحی یا عمقی و همین طور لکه های ناشی از آن ها است را تجربه خواهید کرد.

از این روی حتما باید دقت داشته باشید که پس از شناخت جنس پوست خود و بررسی شرایط آن، به درستی کرم ضدآفتاب متناسب با جنس پوست خود را استفاده کنید. بهترین ضدآفتاب های اوسرین دارای کرم های مختلف برای انواع پوست بوده و می توانید از میان آن ها، کرم ضدآفتاب مناسب پوست خود را خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی مو تن رو تنوعی گسترده از انواع کرم‌های ضدآفتاب با کیفیت را با  SPFهای گوناگون و با  را ارائه می‌کند تا با توجه به نیازمندی و سطح بودجه خود گزینه دلخواهتان را انتخاب کنید. جدیدترین محصولات برندهای معتبر و مرغوبی مانند آردن، مای، سان سیف، الارو و مدیسان در این سایت لوازم آرایشی مو ‌تن ‌رو عرضه می‌شوند.

کرم ضدآفتاب برای پوست های چرب

پوست های چرب به طور کلی مستعد جوش و آکنه هستند و در صورتی که به موقع رسیدگی لازم را برای کاهش زمینه جوش زدن انجام ندهید، پوست وارد یک چرخه بیماری جوش و آکنه می شود. در این شرایط رفع جوش و آکنه و پاکسازی کامل پوست به مراتب سخت تر بوده و برای رسیدن به پوستی صاف و بدون مشکل، زمان بیشتری نیاز خواهید داشت.

در حقیقت چیزی که باعث می شود تا پوست چرب نسبت به پوست های خشک یا معمولی بیشتر مستعد جوش زدن باشد، چربی اضافی تجمع پیدا کرده روی پوست است.

در این بین استفاده از کرم ضدآفتاب دارای چربی نیز اوضاع را بدتر کرده و پوستی که خود دارای چربی بود را روغنی می سازد. روغنی و چرب شدن بیشتر پوست، باعث خواهد شد تا جذب آلودگی های معلق در هوا بیشتر شده و جوش های سرسیاه یا حتی چرکی بیشتر به وجود بیایند. از این روی در صورتی که از کرم ضدآفتاب مناسب برای پوست های چرب استفاده نکنید، بروز جوش های پوستی در مدت زمان حتی کوتاه، اصلا عجیب نخواهد بود.

به طور خاص زمانی که در معرض آب و هوای گرم و تابش مستقیم نور خورشید قرار می گیرید، چربی اضافی روی پوست، التهاب بیشتری به وجود آورده و جوش زدن گسترده تری را تجربه می کنید. این یکی از دلایل بسیار مهمی است که همیشه متخصص های پوست توصیه می کنند حتما برای پوست های چرب از کرم های ضدآفتاب فاقد چربی یا لوسیون های مخصوص استفاده کنید.

آیا ضدآفتاب باعث ایجاد لک و جوش می شود؟

نکته: همین طور شما می توانید پیش از به کار بردن ضدآفتاب، از کرم های پاکسازی چربی پوست یا کاغذ رفع چربی پوست استفاده کرده و لایه روغنی روی پوست خود را رفع کنید. انواع ضدآفتاب الارو برای پوست های چرب دارای خاصیت رفع چربی اضافی پوست بوده و به شما کمک می کند تا پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

تاثیر برند سازنده کرم ضدآفتاب بر ایجاد لک و جوش

متاسفانه برخی از برندهای ضعیف و غیرتخصصی، در فرمولاسیون محصولات خود از مواد شیمیایی مضری برای پوست استفاده می کنند که خود باعث بروز جوش و لک های پوستی به مرور زمان خواهد شد. همیشه در نظر داشته باشید که استفاده کردن از محصولات پوستی نامناسب، بارها مضرتر بوده و مشکلات بیشتری را برای شما رقم خواهد زد.

به این دلیل مهم، همیشه قبل از انتخاب و خرید قطعی یک کرم ضدآفتاب یا بهتر بگوییم هر محصول پوستی بهداشتی یا آرایشی دیگر، ابتدا بررسی درستی نسبت به برندهای مختلف موجود در بازار داشته باشید. برندهای برتر و معتبر، محصولات خود را با فرمولاسیون محافظت کننده پوست در برابر آسیب های جانبی تولید کرده و می توانید با اطمینان خاطر از این محصولات استفاده کنید.

نکته مهم: برای افرادی که پوستی حساس داشته و معمولا واکنش های آلرژیک نشان می دهند، استفاده از کرم های ضدآفتاب بدون حساسیت کاملا ضرورت دارد. با این همه توصیه می کنیم که پیش از استفاده کرم روی پوست صورت، حتما مقداری از آن را در لایه داخلی پوست بازوی خود امتحان کرده و بگذارید تا یک ساعت زمان سپری شده و واکنش پوست خود را بررسی کنید. در صورتی که پوست شما هیچ گونه واکنش آلرژیک از خود نشان نداد، می توانید با خیال راحت از کرم روی پوست صورت و گردن خود نیز استفاده کنید.

آیا ضدآفتاب باعث ایجاد لک و جوش می شود؟

خرید بهترین کرم ضدآفتاب

برای خرید بهترین کرم ضدآفتاب که کاملا با پوست شما سازگار بوده و هیچ گونه مشکلی در زمینه جوش و آکنه، لک های پوستی و ... به همراه نداشته باشد، می توانید با یک جستجوی ساده در فروشگاه اینترنتی موتن رو، این گروه محصولات از معتبرترین برندها را دنبال کرده و کرم ضدآفتاب مناسب خود را از میان آن ها خریداری کنید. به طور مثال می توانید محبوب ترین ضدآفتاب های پریم را در این فروشگاه اینترنتی دنبال کنید.

سخن پایانی

با توجه به اثرگذاری خاص کرم های ضدآفتاب روی شرایط پوستی و در مواقعی بروز جوش و آکنه، اهمیت بسیار زیادی دارد که برای خرید ضدآفتاب، دقت کافی به برند تولید کننده و همین طور جنس پوست خود داشته باشید. به این شکل می توانید بهترین استفاده از محصول ضدآفتاب در مقابل آسیب های ناشی از اشعه های مضر نور خورشید را برده و از پوست خود محافظت عالی به عمل بیاورید. شما چه تجربه ای در این باره دارید؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha