یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰
کد خبر: 339117

ریواس یک سبزی پرخاصیت بهاری است که با تحریک ترشح انسولین، قند خون را تنظیم می‌کند و با تنظیم ترشح صفرا جذب چربی را در بدن سروسامان می‌دهد.

به این قسمت از ریواس لب نزنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت نیوز، ریواس یک سبزی پرخاصیت بهاری است که با تحریک ترشح انسولین، قند خون را تنظیم می‌کند و با تنظیم ترشح صفرا جذب چربی را در بدن سروسامان می‌دهد. دکتر الهام اختری، متخصص طب سنتی با ذکر این نکات افزود: «مصرف ریواس در افرادی که افزایش حرارت بدن دارند و مبتلا به آکنه و دمل هستند، همچنین افرادی با کبد چرب عالی است.»

آنتی‌اکسیدان فراوان این گیاه خواص ضدالتهابی دارد و برای درمان آفت‌های دهانی هم خوب است. این سبزی بهاری به دو شکل خورش و شربت ساخته می‌شود و فیبر و پتاسیم فراوان آن به سیستم گوارش و فشار خون کمک می‌کند. تا آنجا که هزاران سال قبل در چین به عنوان دارویی گیاهی کاربرد داشته است.

گل، برگ و بذر این گیاه سمی است و نباید خورد، از ریشه آن در ساخت رنگ مو استفاده می‌شود، اما با خیال راحت، ساقه‌ آن را با گوشت خورش کنید یا با کرفس آب بگیرید و به عنوان شربتی بهاری بنوشید. وقتی این گیاه را خریدید کافی است ساقه‌ها را جدا کنید، بشویید، پوست بکنید و دست به کار شوید.

می‌توانید همانطور که یک ساقه را به صورت خام گاز می‌زنید و از ترشی و تازگی آن لذت می‌برید.

خورش ریواس برای بهبود سردردهای ناشی از گرما و تشنگی موثر است و آنتراکینون و فلاوونوئید موجود در آن به کبد در مقابله با مواد سرطان زای آزاد شده در بدن کمک می‌کند.

از این گیاه دوست داشتنی، کیک و شربت هم درست می‌کنند که داستانی دیگر دارند. پس تا بهار است از غذاها و خوراک‌های فصلی لذت ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha