شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 339350

مطالعات جدید نشان می‌دهد افرادی که به سبب بیماری های تنفسی از جمله کووید ۱۹ در بیمارستان بستری می‌شوند، در معرض اختلالات سلامت روان قرار دارند.

امکان اختلال در سلامت روان افراد پس از ابتلا به کرونا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،افراد مبتلا به کووید ۱۹شدید یا سایر عفونت های شدید تنفسی (SARI) در عرض ۱۲ ماه پس از بیماری خود بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری عصبی روانپزشکی هستند. محققان به تشخیص های جدید سلامت روانی که شامل اضطراب، زوال عقل، روان پریشی، افسردگی و اختلال دوقطبی می شوند، پرداخته اند. 

به نقل از هلس لاین، پژوهش ها نشان می‌دهد خطر ابتلا با بیماری های عصبی در بیمارانی که به سبب کووید ۱۹ یا عفونت های شدید تنفسی در بیمارستان بستری بوده اند بیشتر از کسانی است که به سبب سایر بیماری ها در بیمارستان بستری شده اند. 

محققان گزارش داده اند که بستری شدن در بیمارستان اغلب به این معنی است که اوضاع از نظر بالینی آن قدر وخیم  شده که نیاز است بیمار در بیمارستان بستری شود و این اغلب به معنای هیپوکسی، سپسیس یا سایر علائم بیماری است که شدید شده اند. هنگامی که بدن بیمار است، مطمئناً تأثیراتی روی مغز وجود دارد؛ عفونت، التهاب یا اکسیژن کم، اینها می تواند به بافت مغز آسیب برساند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha