شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

عضو هئیت مدیره انجمن پارکینسون ایران با اشاره به اینکه ابتلا به پارکینسون قابل پیشگیری نیست و تنها می شود روند بیماری را بعد از ابتلا، کنترل و پیشرفت آن را کندتر کرد، گفت: ایجاد حالت‌های کند در افراد به لحاظ حرکتی نشانه‌ای مهم از ابتلای فرد به بیماری پارکینسون است.

ابتلا به پارکینسون قابل پیشگیری است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر امیرحسن حبیبی با اشاره به امکان ایجاد تاخیر در ابتلا به بیماری پارکینسون، گفت: ابتلا به پارکینسون قابل پیشگیری نیست و تنها می شود روند بیماری را بعد از ابتلا کنترل و پیشرفت آن را کندتر کرد.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار ورزش و فعالیت های روزانه در به تاخیر انداختن ابتلا به پارکینسون، ادامه داد: پرهیز  یا مصرف ویتامین ها، مکمل ها و داروهای خاصی که بتواند از ابتلا به بیماری پارکینسون جلوگیری کند ثابت شده نیست، مگر در مواردی ایجاد تاخیر در روند پیشرفت بیماری داشته باشند.

حبیبی کندی در حرکت را از نکات مهم در ابتلا به پارکینسون برشمرد و گفت: لرزش در اندام تنها نشانه بیماری پارکینسون نیست، زیرا نوعی از پارکینسون بدون لرزش نیز وجود دارد و در حقیقت ایجاد حالت‌های کند در افراد به لحاظ حرکتی یعنی قدرت انجام کار را دارد ولی سرعت انجام دادن کار کاهش پیدا میکند مثل کندی در حرکت راه رفتن نشانه ای مهم از ابتلای فرد به بیماری پارکینسون است.

وی اصلی ترین و مهمترین روش تشخیص بیماری پارکینسون را معاینات بالینی توسط پزشک متخصص دانست و اظهار کرد: موارد استفاده از روش های تصویربرداری و MRI برای بیماری هایی است که تشابه علامتی با بیماری پارکینسون دارند و تشخیص پارکینسون از بیماری های دیگر است.  همچون بیماری های دیگر بیماری پارکینسون نیز درمان قطعی ندارد و فقط روند بیماری را می توان مدیریت و کنترل کرد. امروزه شاهد پیشرفت درمانی این بیماری در سطح جهان و ایران هستیم و خوشبختانه تمام تکنیک های درمانی روز از لحاظ دارو درمانی و  جراحی در کشورمان مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ تفاوتی در مراحل درمان این بیماری در ایران با دیگر کشورها نیست.

بنابر اعلام انجمن پارکینسون ایران، حبیبی در توصیه ای برای روند درمان و آموزش بهتر به بیماران پارکینسون، گفت: از بیماران پارکینسون دعوت می شود تا با ثبت اطلاعات خود در پایگاه اینترنتی انجمن پارکینسون ایران به آدرس اینترنتی www.Pdiran.ir از برنامه های حمایتی که در دستور کار این انجمن هست با خبر و بهرمند شوند و ما را در کنترل این بیماری در سطح کشور کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha