مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو، در واکنش به کمبود یک قلم داروی بیماران مبتلا به آلزایمر، توضیحاتی ارائه داد.

علت نایاب شدن کپسول ریواکسون/ بیماران آلزایمری منتظر بمانند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، در روزهای اخیر تماس‌هایی از سوی برخی شهروندان داشته ایم، مبنی بر اینکه داروی "ریواکسن" در داروخانه‌های کشور کمیاب و نایاب شده است.

یکی از شهروندان با ابراز نگرانی از نبود داروی آلزایمر، گفت: پدر بنده آلزایمر دارد و اگر یک روز داروی خودش را مصرف نکند، دچار عوارضی می‌شود که قطعاً وضعیت پدرم بدتر خواهد شد.

این شهروند با عنوان این مطلب که ساکن کرج است و برای تهیه داروی ریواکسون به داروخانه‌های تهران سر زده است، افزود: متأسفانه از چند داروخانه پیگیر این دارو شدم، اما فقط یکی از آنها گفت که نوع خارجی دارو را دارد و قیمت آن خیلی گران است.

حمیدرضا اینانلو مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو، در پاسخ به سوال مهر مبنی بر کمبود داروی ریواکسون، گفت: علت کمبود کپسول ریواکسون، محدودیت منابع ارزی به منظور تهیه ماده اولیه بود.

وی افزود: با توجه به تأمین ارز مورد نیاز، این دارو توسط شرکت‌های داخلی تولید و طی هفته آینده کپسول ریواکسون در دوزهای ۱.۵ و ۳ میلی‌گرم در بازار توزیع خواهد شد.

این اظهارات مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو، در حالی مطرح می‌شود که نمونه خارجی این دارو در بازار در دسترس قرار دارد.

البته تفاوت قیمت نوع خارجی کپسول ریواکسون با مشابه ایرانی این دارو، بسیار زیاد است. به طوری که گفته می‌شود یک ورق کپسول ریواکسون ایرانی با پوشش بیمه‌ای، ۲۵ هزار تومان است‌. اما قیمت نمونه خارجی آن، حدود ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha