جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 339642

بر اساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شاخص آلودگی هوا در ساعات اولیه صبح امروز ۸۹ است.

کیفیت هوای تهران قابل قبول است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، شاخص آلودگی هوا در شهر تهران به تدریج در حال کاهش است و هم‌اکنون، عدد ۸۹ را تجربه می‌کند که برای همه گروه‌های حساس قابل قبول است.تهران از ابتدای سال ۲ روز هوای پاک و ۴۱ روز هوای قابل قبول و ۱۳ روز هوای آلوده برای گروه‌های حساس جامعه، ۳ روز ناسالم برای همه افراد و یک روز هوای خطرناک داشته است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز جمعه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

افزایش تدریجی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند افزایش غلظت آلاینده‌ ازن در برخی ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود. تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت جمعه سبب کاهش میزان غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق را به‌دنبال خواهد داشت.

با کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز شنبه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) هم‌زمان با آغاز تردد خودروها، افزایش نسبی غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد مورد انتظار است. افزایش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ را فراهم خواهد کرد، بااین ‌حال با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر احتمال گسیل و انتشار گردوخاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

این شرایط جوی تا ساعات پایانی شنبه ادامه خواهد داشت و با افزایش ترافیک شامگاهی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد همچنین با احتمال حضور گردوخاک در جو، کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha