یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 339723

پزشک پوست و مو درباره تاثیر بیماری کووید۱۹ بر روی مو عنوان کرد: افراد مختلف پس از بهبود از این بیماری، بسته به ذخایر بدنشان از ویتامین‌ها و مواد مغذی، دچار ریزش مو می‌شوند. این عارضه ممکن است یک تا سه ماه پس از بهبودی رخ دهد و در مواردی پس از شش ماه نیز مشاهده شده است.

ریزش موی بیماران کرونایی تا چه زمانی ادامه دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مونا شبیری، پزشک پوست و مو ، درباره تاثیر بیماری کووید۱۹ بر روی مو عنوان کرد: افراد مختلف پس از بهبود از این بیماری، بسته به ذخایر بدنشان از ویتامین‌ها و مواد مغذی، دچار ریزش مو می‌شوند. این عارضه ممکن است یک تا سه ماه پس از بهبودی رخ دهد و در مواردی پس از شش ماه نیز مشاهده شده است.

وی ادامه داد: به صورت کلی در بیماری کووید۱۹، سه دلیل برای ریزش مو وجود دارد. نخست استرس طولانی مدتی است که به واسطه بیماری برای بدن ایجاد شده‌است. چون بدن مدتی طولانی درگیر آن می‌شود.

وی افزود: کاهش شدید سطح ویتامین‌های ضروری نیز دلیل دیگری برای ریزش مو در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است. در زمان بیماری اولویت بدن در تقسیم ویتامین‌ها و مواد مغذی تغییر می‌کند. ویتامین ب۱۲، زینک و ویتامین دی مهم‌ترین ویتامین‌هایی هستند که در دوره ابتلا بدن با کاهش آن مواجه می شود.

دکتر شبیری گفت: تلوژن افلوویوم نیز دیگر دلیل برای عارضه ریزش مو پس از ابتلا به کرونا است به شکلی که بدن اکسیژن رسانی به فولیکول مو را قطع می‌کند و به جای آن اکسیژن را به ارگان‌های حیاتی می‌برد.

این پزشک درباره راهکارهای درمانی ریزش مو عنوان کرد: توصیه می‌کنیم که پس از بهبودی از بیماری و قبل از شروع ریزش مو، افراد جلسات درمانی مزوتراپی را انجام دهند. بدن در مواجهه با میکروب‌ها و ویروس‌ها، اولویت‌اش نگه داشتن توان و پایداری در مقابل مهاجم است. به همین دلیل افراد پس از ابتلا به بیماری‌ای مانند کووید ۱۹، خیلی ضعیف و نحیف شده و دچار چروک‌های پوستی و پوست دهیدراته می‌شوند. ریزش مو نیز یکی از شایع‌ترین عارضه‌ها است.

شبیری با اشاره به تاثیر مزوتراپی با داروهای تقویت‌کننده مو و هیرفیلرها، درباره در راه‌های درمانی ریزش مو بیان کرد: داروهای خوراکی و داروهای موضعی نیز بنا بر تشخیص پزشک برای درمان ریزش مو موثر است. در برخی افراد میکرونیدلینگ و در برخی دیگر کربوکسی‌تراپی برای درمان توصیه می‌شود. در کربوکسی‌تراپی اکسیژن‌رسانی به محل مورد نظر بیشتر می‌شود و در میکرونیدلینگ نیز به واسطه التهاب ایجاد شده، مویرگ‌سازی می‌شود. 

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی فکر می‌کنند چنین فعالیت‌های پزشکی را از روی ویدئوهای فضای مجازی می‌توان یاد گرفت و در خانه انجام داد، برخی نیز برای برطرف شدن این عارضه به اولین تبلیغی که می‌بینند مراجعه می‌کنند. انجام هر نوع عمل درمانی باید زیر نظر پزشک و در مراکز معتبر باشد. ضمن اینکه مراجعه‌کنندگان باید طول دوره درمان را به شکل کامل طی کنند. درمان بسیاری از بیماری‌ها و عارضه‌ها مانند ریزش مو به شکل یک جلسه‌ای نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha