چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 339902

ژاپن دومین کشور در دنیاست که کمترین آمار چاقی در جهان را دارد به‌طوری‌که فقط ۹/۳ درصد ساکنان آن دچار چاقی هستند.

لاغری به سبک ژاپنی‌ ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت نیوز،  ژاپن دومین کشور در دنیاست که کمترین آمار چاقی در جهان را دارد به‌طوری‌که فقط ۹/۳ درصد ساکنان آن دچار چاقی هستند. سبک تغذیه ژاپنی‌ها به دلیل مصرف ماهی و سبزیجات مختلف همچنین پرهیز از غذاهای سرخ‌کردنی شهرت دارد که باعث شده آن‌ها طول عمر بالایی داشته باشند و شمار بیماری‌های مرتبط با اضافه‌وزن نیز در این کشور پایین باشد. در ادامه این مطلب به عادت‌های غذایی در میان ژاپنی‌ها اشاره خواهیم کرد که زمینه تناسب اندام را فراهم می‌آورد که به ترتیب عبارتند از:

آهسته غذا خوردن


یکی از مزیت‌های چاپستیک (چوب غذاخوری ژاپنی) این است که غذا به‌آرامی میل می‌شود. آهسته غذاخوردن، جویدن کامل هر لقمه و لذت از طعم غذا جزء اصول مهم تغذیه برای پیشگیری از چاقی است. باید توجه داشت که حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا پیام سیری از معده به مغز برسد. هرچه غذا آهسته‌تر میل شود، مقدار کمتری غذا تا زمان ادراک احساس سیری خورده خواهد شد.

انتخاب بشقاب‌های کوچک غذا


یکی از ساده‌ترین راهکارها برای کاهش سرو غذا در هر وعده، انتخاب بشقاب‌های کوچک است. ژاپنی‌ها عادت دارند در هر وعده چند نوع غذا را، اما در مقدار کم می‌خورند. در نتیجه مقدار کلی غذا حدود ۳۰۰ کیلوکالری کمتر از یک وعده غذای مرسوم خواهد بود.

صرف صبحانه کامل


غذاهایی مانند املت، سوپ میسو حاوی قارچ، آرد و... همچنین ماهی آزاد کبابی جزء انتخاب‌های اصلی در صبحانه مردم این کشور است که مانع از گرسنگی‌شان طی روز می‌شود. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که صبحانه نخوردن با مصرف مقدار بیشتری غذا طی روز همراه است که تمایل به خوراکی‌های چرب نیز افزایش پیدا می‌کند.

مصرف محدود گوشت


ژاپنی‌ها مقدار بسیار کمی گوشت می‌خورند و لبنیات چندان جایگاهی در برنامه غذای آن‌ها ندارد. به همین دلیل دریافت چربی آن‌ها بسیار پایین است که تاثیر جدی در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی دارد.

نوشیدن چای سبز


ژاپنی‌ها در طول روز و همراه با وعده‌های غذایی حتما چای سبز می‌نوشند. چای سبز یکی از نوشیدنی‌های مفید است که به دلیل وجود ترکیبی به‌نام تانین تاثیر قابل توجهی در سوخت‌وساز چربی‌ها حتی در زمان استراحت دارد. تانین مانع از جذب چربی‌ها شده و با تجمع چربی در بافت شکم مقابله می‌کند. علاوه بر مقدار کالری پایین، این نوشیدنی سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها نقش دارد. البته برای بهره‌مندی از این خواص باید چای سبز را بدون شکر میل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha