لیونل مسی، فوق ستاره فوتبال جهان و تیم های پاری سن ژرمن و آرژانتین، مشکلاتی را که پس از ابتلا به کووید-19 با آن روبرو بوده است، فاش کرد. بر اساس گزارش CNN، این بازیکن 34 ساله در اوایل ژانویه(دی ماه 1400) به این ویروس مبتلا شد و حالا می گوید بیماری او چندان هم ساده نبوده است و ریه هایش هم آسیب دیده بودند

مسی: چندین هفته از عوارض کرونا رنج بردم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سی ان ان، مسی روز دوشنبه در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونیTYC Sports  آرژانتین خاطرنشان کرد که زمانی که در ابتدا به کووید-19 مبتلا شد، در ابتدا بیماری‌اش چندان شدت نداشته و پس از اینکه گلودرد داشته سایر علائم معمول این ویروس مانند بیحالی و سرفه و تب را تجربه کرده است. اما مسی برنده هفت باره جایزه بهترین بازیکن جهان( توپ طلا ) برای اولین بار گفت:« زمانی که علائم اولیه بیماری برطرف شد و قرنطینه تمام شد، همچنان با مشکلات تنفسی دست و پنجه نرم می کردم.»

مسی در این مصاحبه که روز دوشنبه پخش شد گفت: «این بیماری عوارض بعدی برای من برجای گذاشت. باید بگویم که کرونا عوارضی در ریه هایم ایجاد کرد. من به میادین مسابقه برگشتم و تقریباً تا یک ماه و نیم بعد بود که حتی قادر به دویدن نبودم زیرا ریه هایم تحت تأثیر بیماری قرار گرفته بود.»

مهاجم آرژانتینی پس از اینکه تست کرونایش مثبت شد در ماه ژانویه، سه بازی را از دست داد: دو بازی در لیگ 1 و یک بازی در جام حذفی فرانسه.

مسی در ادامه صحبت هایش گفت  که به خودش فشار آورده که سریع به تمرینات برگردد و حالا فکر می کند این کار باعث بدتر شدن اثرات عوارض بیماری شده است: « من قبل از اینکه باید برگشته بودم، و اوضاع بدتر شد زیرا خیلی سریع تمرین کردم و می خواستم سریع به شرایط قبل برگردم و این در نهایت باعث شد به عقب برگردم. اما دیگر طاقت نداشتم، می‌خواستم بدوم، تمرین کنم -- می‌خواستم ادامه دهم. و در نهایت بدتر شد.»

در همین مصاحبه مسی اشاره کرده که پس از چند هفته و در حالی که تازه احساس بهبود کامل پیدا کرده بود باخت تیمش به رئال مادرید او و کلیه هم تیمی هایش را به نوعی کشته است: «وقتی در نیمه راه به سمت اوج گرفتن و برگشت به شکل همیشگی ام بودم، ان ماجراهای بازی با رئال مادرید اتفاق افتاد و ما را کشت.آن بازی من و کل تیم وبه طور کلی کل مردم شهر پاریس را کشت زیرا ما رویاهای بزرگی  در این رقابت ها داشتیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha