سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت پلاسکو نماد بلندمرتبه در کشور بود اما به علت عدم نگهداری درست فرو ریخت. هزار ساختمان بلند با عمر بالای 12 سال در تهران وجود دارد که نگهداری درستی از آن نمی‌شود و الزامات اجرایی هم برای آن وجود ندارد.

1000 ساختمان با عمر بالای 12 سال مانند پلاسکو در تهران وجود دارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، حمزه شکیب، سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با حضور در صحن شورای شهر تهران گفت: بعد از زلزله رودبار و منجیل کیفیت ساخت‌وساز بهتر شد اما ایرادات و اشکالات بسیاری وجود دارد. چرا متروپل ساخته می‌شود؟ چرا پلاسکو را از دست می‌دهیم؟ چرا ساختمان مهر کمیت زیاد و کیفیت کمی داشت؟ زلزله بم چرا یک شهرکی کاملا تخریب می‌شود؟

وی با بیان این که ساختمان‌های بلند آبادان بسیار کم است، تاکید کرد: متروپل، اول ساخت را شروع کرد و بعد پروانه ساخت گرفته است. در آبادان از قوانین پیروی نمی‌کند و این منطقه آزاد قوانین خود را دارد. متروپل در سال 96 پروانه ساخت دریافت می‌کند به صورت رسمی سازمان مهندسی در آن حضور نداشته است. وضعیت این ساختمان آنقدر بحرانی بود که زیر بار یک دوم از بار صقلی خود بوده و این اتفاق رخ داده است و اگر به بهره‌برداری می‌رسید افراد بیشتری در آن فوت می‌کردند.

شکیب به ساختمان پلاسکو اشاره کرده و تاکید کرد: پلاسکو نماد بلندمرتبه در کشور بود اما متاسفانه به علت عدم نگهداری درست فرو ریخت. هزار ساختمان بلند با عمر بالای 12 سال در تهران وجود دارد که نگهداری درستی از آن نمی‌شود و الزامات اجرایی هم برای آن وجود ندارد.

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در پایان با اشاره به ساخت متروپل در آبادان گفت: خاک و زمین آبادان نرم و آب‌های سطحی بالاست. قطعا می‌شود ساختمان‌های بلندتر از متروپل در آبادان ساخته شود اما عملیات فونداسیون گسترده‌ای دارد و نیازمند به شمع‌گذاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha