سلامت نیوز: معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: « با تقدیم بیش از 150 شهید به محیط زیست کشور، نیاز است تا اصلاح قوانین و مقررات و تأمین تجهیزات و آنچه که برای محیط زیست ضرورت دارد در مجلس شورای اسلامی نسبت به آنها اقدام شود و نمایندگان مجلس نسبت به پیگیری این موضوع اهتمام ورزند.»

ضرورت اصلاح قوانین و مقررات محیط بانان توسط مجلس شورای اسلامی

به گزارش سلامت نیوز رضا انجم شعاع معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه تاکنون ۱۵۰ شهید محیط بان را برای حفظ و صیانت از محیط زیست کشور تقدیم کرده ایم گفت که « محیط بانی شغل بسیار مقدس و ارزشمندی است و این عزیزان مسئولیت حفاظت از محیط زیست کشور را با حداقل امکانات و تجهیزات برعهده دارند.»

  او که در مراسم آیین ملی وداع و قدردانی از دو شهید مظلوم محیط بان و محیط یار محیط زیست فارس "محمد فرهمند" و "رضا بهرامی پور" در محل حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و با حضور جمعی از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست سخن می گفت تاکید کرد:« نیاز است تا اصلاح قوانین و مقررات و تأمین تجهیزات و آنچه که برای محیط زیست ضرورت دارد در مجلس شورای اسلامی مورد پیگیری قرار گرفته و نسبت به آنها اقدام جدی شود و نمایندگان مجلس نسبت به پیگیری این موضوع اهتمام ورزند.»

در این مراسم همچنین پیام تسلیت علی سلاجقه معاون رییس جمهور  و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور که به دلیل حضور در کشور عراق و سوریه حضور نداشت، قرائت شد.

 سلاجقه در این پیام آورده است:« یک بار دیگر، خون بهترین فرزندان این مرز و بوم، نهال سر سبزی و طراوت سرزمین عزیزمان را آبیاری کرد و جان هایی شریف در راه حفاظت از محیط زیست و صیانت از طبیعت ایران اسلامی به فیض رفیع شهادت نائل شدند. اینجانب شهادت محیط بان دلسوز و فداکار «محمد فرهمند» و همیار محیط بان مخلص و سخت کوش«رضا بهرامی پور» را به خانواده بزرگ محیط بانی کشور، همکاران محترم اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و خانواده مکرم و معزز این دو همکار بزرگوار تبریک و تسلیت عرض کرده و علو درجات آنان را از درگاه باری تعالی مسألت می کنم. همچنین برای همیار محیط بان مجروح«علی اسدی» نیز آرزوی سلامتی و تندرستی دارم.»

سیکل ناتمام شکار محیط بانان و حامیان طبیعت ایران هر روز در حال تکرار شدن است. روز شنبه اخیر یعنی هفتم خردادماه 1401 گلوله شکارچیان غیرمجاز، 2 شهید دیگر به شهدای محیط زیست ایران اضافه کرد. در این حادثه تلخ محیط بان "محمد فرهمند" و همیار افتخاری "رضا بهرام پور" در شهرستان بوانات در شمال شرقی استان فارس و درگیری متخلفین شکار وصید با آنها به شهادت رسیدند. همچنین همیار افتخاری طبیعت، اسدی در این درگیری به شدت زخمی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha