یک اپیدمیولوژیست گفت: افراد بهبود یافته از کرونا بیشتر در معرض خطر اختلالات روانی مانند افسردگی و استرس پس از حادثه هستند.

بهبودیافتگان کرونا با چه اختلال‌های روانی روبه‌رو می‌شوند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،حمید سوری، گفت: افراد بهبود یافته کرونایی بیشتر در معرض خطر اختلالات روانی مانند افسردگی و استرس پس از حادثه هستند. زیرا با استمرار و تداوم رفتار های ایمن، این احتمال وجود دارد که افراد دچار اختلال وسواس اجباری شوند.

او گفت: از دست دادن والدین و جدایی زود هنگام از آنها دردوران کودکی اثرات منفی طولانی مدت بر سلامت روان گذاشته و احتمال ابتلا به بیماری های روان پریشی و دوقطبی را در آینده افزایش خواهد داد.

او افزود: با شیوع بیماری کرونا اختلالات سلامت روان در بین مردم دیده می شود به طوری که جمعیت قابل توجهی از مردم دنیا تحت تاثیر روانی ناشی از اپیدمی کرونا قرار گرفته و حدود یک سوم نیز اظطراب نسبتا شدید داشته اند.

سوری اعلام کرد، مطالعات نشان می دهد افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند تا مدت های طولانی دچار ناهنجاری های روانی شده اند.

او گفت: قرنطینه های خانگی و اعمال دیگر محدودیت ها، پیامدهای منفی بر سلامت روان مانند استرس و اضطراب را به همراه داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha