ادامه آواربرداری در ویرانه‌های متروپل به کشف چند پیکر دیگر منجر شد تا شمار قربانیان این حادثه به 41نفر افزایش پیدا کند. این در حالی است که رئیس قوه قضاییه نیز دستور ویژه‌ای برای انجام تحقیقات و رسیدگی به این پرونده صادر کرده است.

 قربانیان متروپل 41نفر شدند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، عملیات جست‌وجو و آواربرداری در متروپل بی‌وقفه ادامه دارد و تیم‌های امدادی با سرعت بیشتری به‌دنبال یافتن پیکر افراد مفقود شده هستند. در همین حال آخرین تلاش‌ها به کشف 3پیکر دیگر منجر شده است. احسان عباسپور، فرماندار آبادان در این‌باره گفت: با کشف 3پیکر دیگر زیر آوارهای متروپل تاکنون پیکرهای ۴۱ نفر از جانباختگان از محل حادثه متروپل خارج شده است و امیدواریم آمار جانباختگان افزایش نیابد اما جست‌وجو برای خارج‌سازی دیگر پیکرهای احتمالی از زیر آوار همچنان ادامه دارد.

 

دستور ویژه 


از سوی دیگر رئیس دستگاه قضا در شورای‌عالی قوه قضاییه، دستوراتی را در راستای رسیدگی دقیق و سریع درخصوص پرونده‌هایی که در استان خوزستان در رابطه با فروریختن ساختمان متروپل تشکیل شده، صادر کرد؛ ازجمله آنکه به معاون اول خود دستور داد موضوع را از این حیث که ممکن است رسیدگی به پرونده برخی افراد تحت تعقیب قرار گرفته در صلاحیت تهران باشد، بررسی کند.
غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت: چنانچه امکان تفکیک وجود ندارد، براساس ضوابط تدبیری شود تا در یک مرجع با سرعت، نظم و هماهنگی توأمان باشد و بدین‌ترتیب امکان حاشیه‌سازی از آنهایی که قصد حاشیه‌سازی دارند، سلب شود.‌ همچنین به معاون اول دستگاه قضایی دستور داد که نسبت به اتمام سریع‌تر تحقیقات درخصوص حادثه متروپل آبادان پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا پرونده هر شخص به هر میزانی که در این حادثه مقصر بوده، طبق قانون تکمیل شود. رئیس عدلیه در ادامه از برخی رسانه‌های داخلی که بعضی دروغ‌ها و مطالب خلاف واقع را درخصوص حادثه متروپل منتشر می‌کنند، گلایه کرد و به آنها تذکر داد که مبادا در زمین دشمن بازی کنند. قاضی‌القضات در ادامه به انتشار خبر و تفاسیر خروج یکی از مسئولان سابق استان خوزستان از کشور و سپس بازگشت او به ایران اشاره کرد و گفت: هیچ‌کدام از مسئولان ذیربط و هیأت‌های اعزامی (دولت، مجلس و دادستانی کل کشور) نسبت به فرد مورد اشاره درخصوص فروریختن ساختمان آبادان گزارشی ارائه نداده‌اند و طبیعتاً اقدام قضایی نیز در مورد وی در این خصوص صورت نگرفته است.

 

ساخت 2مدرسه به یاد ملیکا و میترا


در جریان ریزش ساختمان متروپل 5دانش‌آموز نیز زیر آوار جان خود را از دست دادند؛ ازجمله ملیکا و میترا صالحیان‌پور که انتشار خبر مربوط به آنها بازتاب گسترده‌ای داشت. شاید به همین علت بود که تصمیم گرفته شد 2مدرسه به نام آنها ساخته شود. مسعود حمیدی‌نژاد، سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در این‌باره گفت: با همت خانواده صالحیان‌پور در مینوشهر خرمشهر 2مدرسه به یاد این دو دانش‌آموز ساخته خواهد شد. او ضمن تسلیت درگذشت 5دانش‌آموز خوزستانی در حادثه ریزش ساختمان متروپل، گفت: این مدارس قرار است با مشارکت خانواده دانش‌آموزان صالحیان‌پور در مینوشهر از توابع خرمشهر که محل زندگی این دانش‌آموزان بوده، ساخته شود.

 

بقایای متروپل تخریب می‌شود


پس از ریزش متروپل مسئولان زیادی برای بازدید از بقایای این حادثه به آبادان سفر کردند. یکی از این مسئولان سیدصولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور بود که پس از بازدید از ویرانه‌های متروپل از تخریب سازه باقیمانده متروپل پس از پایان آواربرداری خبر داد و گفت که مجوزهای تخریب متروپل صادر شده است. او گفت: آقای رئیس‌جمهور در بازدیدی که داشتند دستورات لازم را صادر کردند. فرماندهی عملیات آواربرداری و مدیریت کار با استاندار است که خوشبختانه با تدبیر پیش رفته و قرارگاه خاتم‌الانبیا به‌عنوان پیمانکار و دستگاه‌های اجرایی وارد عمل شدند. همچنین مجوزهای لازم برای تخریب پیش‌بینی شده و قطعا کار همچنان ادامه دارد؛ یعنی پس از آواربرداری، عزیزان برای تخریب بقیه سازه اقدام خواهند کرد و کار تعطیل شدنی نیست و همه دستگاه‌ها پای کار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha