جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 340492

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی طی امروز و فردا در ۷ استان از ورود توده جدید گردوخاک به کشور طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

هشدار سیلاب ناگهانی در ۷ استان کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 3 روز آینده در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی در استان‌های گلستان، سمنان، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

طی روزهای شنبه تا دوشنبه در سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان افزایش ابر گاهی همراه با وزش باد شدید و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

دوشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.سه‌شنبه برای مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ابرناکی و بارش خفیف پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی توده گردوخاک در کشور عراق شکل گرفته که انتظار می‌رود طی 24 ساعت آینده نوار غربی کشور و به‌تدریج بخش‌هایی از مرکز کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد و باعث افزایش آلاینده جوی و کاهش کیفیت هوا شود.

طی 2 روز آینده در نوار شرقی کشور و برخی مناطق استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و طی 3 روز آینده در دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران،‌اصفهان و فارس افزایش ابر گاهی همراه با وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

همچنین طی سه روز آینده در ایلام، خوزستان، کرمانشاه و بوشهر وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک انتظار می‌رود و خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha