معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون ۴۰ درصد خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های کشور فرسوده هستند که بهسازی و بازسازی آنها نیازمند حمایت خیرین حوزه سلامت است.

معاون وزیر بهداشت: ۴۰ درصد خوابگاه‌های دانشجویی کشور فرسوده هستند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، عباس شیراوژن در نشست با مجمع خیرین سلامت لرستان افزود: دولت به تنهایی نمی تواند در تامین سلامت مردم اقدام کند، تامین سلامت جامعه در همه بخش‌های در کل دنیا هزینه بالایی دارد ولی متولیان سلامت با تمام توان در این راستا فعالیت می کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان،وی با اشاره به اینکه کار همه ما بر محور سلامت است، افزود: نیروی انسانی نیاز این محور است و باید در دانشگاه ها تربیت شود و نیاز دانشگاه ها الان خوابگاه های دانشجویی خوب می باشد و اگر خیرین در امر خوابگاه ها پای کار باشند با تربیت دانشجو کار خیر در ذهن او ماندگار و بعد از شاغل شدن اقدام به انجام کار خیر خواهد کرد و در نهایت این مهم باعث افزایش پروسه کار خیر در جامعه می شود.
وی با اشاره به فرسودگی ۴۰ درصدی خوابگاه ها در کشور گفت: پرورش دانشجو در خوابگاه فرسوده و نبود امکانات و شرایط مناسب باعث می شود کرامت انسانی خوب انجام نشود و بعد از فارغ التحصیل دانشجو آن کارآرایی لازم را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در جامعه ای که نگاه خیر خواهانه وجود داشته باشد، جامعه ای خیر خواهانه خواهد شد و نگاه خوب خیرین سلامت شرایط بهتری برای میزبانی از دانشجویان با بهسازی یک خوابگاه و حتی یک اتفاق کوچک در کار خیر فراهم خواهد کرد.
مهناز مردانی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود :چهار دانشکده دانشگاه علوم پزشکی لرستان در شهرستان ها فاقد خوابگاه دانشجویی بوده و تعداد ۸۰۹ نفر دانشجو متاهل داریم که نیاز به خوابگاه متاهلی است.
رییس دانشگاه علم پزشکی لرستان گفت: معضل دانشگاه های ما خوابگاه است با توجه به ۲ سال تعطیلی دانشجویان در ایام شیوع ویروس کرونا و تغییر قیمت تجهیزات، اقلام مصرفی و مواد غذایی، این موضوع هزینه های سنگینی را به دانشگاه‌های تحمیل کرده است. 

بهرام دلفان افزود: خیرین سلامت به عنوان بازوی توانمند سلامت مردم، با توجه به اولویت بندی نیازها دانشگاه در ساخت خوابگاه ها برای دانشجویان و تامین تجهیزات و رفع مشکلات خوابگاهی به عنوان اولویت جدید به دانشگاه کمک نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha