نتایج یک مطالعه دیگر نشان می دهد که ایورمکتین هیچ مزیتی برای بیماران کووید۱۹ ندارد، اما محققان می گویند که آنها به مطالعه دوز بالاتر این دارو ادامه خواهند داد.

داروی «ایورمکتین» در برابر کووید ۱۹ بی فایده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، با وجودی که داروی ایورمکتین که برای عفونت‌های انگلی در حیوانات و افراد استفاده می‌شود، توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای درمان کووید ۱۹ تأیید نشده است، برخی آن را به عنوان درمانی برای این بیماری معرفی کرده اند. سازمان غذا و دارو در مورد مصرف این دارو هشدار می‌دهد و می‌گوید دوزهای زیاد می‌تواند خطرناک باشد.

به گزارش مدیسن نت،در مطالعه جدید، بیش از ۱۵۰۰ شرکت‌کننده با علائم خفیف تا متوسط کووید ۱۹ به مدت ۳ روز، ۴۰۰ میکروگرم بر کیلوگرم در روز ایورمکتین یا دارونما دریافت کردند.

نتایج نشان داد در طول هشت ماه، هیچ تفاوتی در کاهش علائم یا تعداد مراجعه به اورژانس یا بستری شدن در بیمارستان بین افرادی که ایورمکتین یا دارونما مصرف کردند، وجود نداشت.

دکتر «آدریان هرناندز»، محقق اصلی این مطالعه و مدیر اجرایی مؤسسه تحقیقات بالینی دوک در کارولینای شمالی، گفت: «در نتایج اولیه، ما برای رفع علائم بیماری کووید ۱۹ خفیف تا متوسط، هیچ فایده قابل توجهی مشاهده نکردیم.»

با این حال، محققان هنوز در حال ارزیابی دوز بالاتر (۶۰۰ میکروگرم بر کیلوگرم) و استفاده طولانی‌تر (شش روز) از ایورمکتین در بیماران کرونایی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha