آناتومی بدن خانم‌ها با آقایان بسیار متفاوت است و علاوه بر این، خانم‌ها در معرض محرک‌های محیطی متفاوتی نسبت به آقایان هستند.

خانم ها بیشتر از آقایان مراقب این بیماری ها باشند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،بنابراین مستعد  ابتلا به بیماری‌های خاصی خواهند بود که در ادامه به شما خواهیم گفت.اضطراب و افسردگی ،طبق آمار و یافته‌ها، زن‌ها دو برابر مردها احتمال دارد که در طول زندگی خود دچار اختلال اضطراب شوند.


  پوکی استخوان
 تخمین زده شده ۱۰ میلیون آمریکایی دچار پوکی استخوان و ۸۰ درصد از آن‌ها، زن هستند. پوکی استخوان به چند دلیل در میان خانم‌ها شایع‌تر است.
1-زن‌ها معمولا استخوان بندی ریزتری دارند و استخوان‌های‌شان کم تراکم‌تر از مردهاست.
2-میزان استروژن بعد از یائسگی افت می‌کند بنابراین تراکم استخوان در خانم‌ها کاهش می‌یابد.
3-زن‌ها معمولا بیشتر از مردها عمر می‌کنند و بیشتر زندگی کردن، احتمال پوکی استخوان را افزایش می‌دهد.


   سرطان پستان
 مردها هم سرطان پستان می‌گیرند، اما احتمال ابتلا به این بیماری در زن‌ها ۱۰۰ برابر مردهاست.


   بیماری‌های خود ایمنی
  بیش از ۸۰ نوع گوناگون بیماری خود ایمنی وجود دارد. بیماری خود ایمنی به آن دسته از بیماری‌ها گفته می‌شود که سیستم ایمنی بدن به سلول‌های سالم خودش حمله ور می‌شود. گفته می‌شود ۷۵ درصد از افرادی که نوعی بیماری خود ایمنی دارند، زن هستند.


   سکته مغزی
  برخی از خطرهای سکته مغزی شامل حال همه‌ افراد می‌شود مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، سابقه‌ خانوادگی و سیگار کشیدن. اما سایر ریسک فاکتورهای سکته مغزی، منحصر به خانم‌هاست که شامل مصرف قرص‌های ضد بارداری، باردار بودن، استفاده از درمان جایگزین هورمون در یائسگی و داشتن سردردهای میگرنی مکرر می‌شود. بنابراین احتمال سکته مغزی در خانم‌ها بالاتر است.


  مشکلات کنترل مثانه
 علت این عارضه را می‌توان بارداری، زایمان و یائسگی دانست. این سه عامل می‌تواند با تغییراتی که در مجاری ادراری ایجاد می‌کند، سبب بی‌اختیاری ادرار شود.


  سندروم خستگی مزمن
 سندروم خستگی مزمن، عارضه‌ای بلند مدت است که سبب مشکلات خواب، مشکل در فکر کردن و تمرکز، درد و سرگیجه و احساس خستگی مفرط می‌شود که حتی بعد از استراحت هم بهتر نمی‌شود. زن‌ها دو تا چهار برابر مردها ممکن است دچار سندروم خستگی مزمن شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha