یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش‌ها تا اواسط هفته ادامه دارد/افزایش سرعت وزش باد در نوار غربی کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای ارتفاعات مرکزی، ارتفاعات شرقی هرمزگان، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از گیلان و غرب مازندران رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد را پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه این شرایط جوی یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات شمال شرق و بخش‌هایی از گیلان و غرب مازندران رخ می‌دهد، افزود: بارش‌ها به شکل پراکنده است و تا اواسط هفته در مناطق مذکور ادامه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه شاهد افزایش سرعت وزش باد در نوار مرزی غرب کشور هستیم، ادامه داد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد در نوار مرزی غرب کشور انتظار پدیده گرد و غبار را در کرمانشاه،‌ ایلام و خوزستان داریم. 

گودرزی با اشاره به اینکه از امروز تا روز سه‌شنبه برای مناطقی در شمال شرق،‌ شرق به ویژه منطقه زابل، جنوب شرق، بخش‌هایی از سمنان و شمال اصفهان وزش بادهای شدید را پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: علاوه بر مناطق مذکور طی روز دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش بادهای به نسبت شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد رخ می‌دهد که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه طی سه روز آینده دریای عمان نیز مواج است، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهرن امروز صاف است و پایتخت در برخی ساعات وزش باد را تجربه می‌کند و بیشینه دما در آن به ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha