شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 340899

شما همیشه این حق انتخاب را دارید که چای را دوباره گرم کنید و یا آن را تازه مصرف کنید البته که گرم کردن دوباره چای دم شده، بو و خاصیت آن را از بین می برد.

عوارض گرم کردن دوباره چای

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ اگر چای شما بیشتر از چهار ساعت مانده است، احتمالاً گرم کردن دوباره آن باعث رشد باکتری ها می شود و ضرر خواهد داشت.

این موضوع مخصوصاً در مورد چای هندی که با شکر و شیر سرو می شود، بیشتر صدق می کند زیرا خطر رشد باکتری را افزایش می دهد.

چای میوه ای هم خاصیت خود را بعد از دوباره گرم کردن از دست می دهد. پس بهتر است که مقدار کمی چای درست کنید و بعد از یک بار دم کردن، کل آن را میل کنید.

عوارض گرم کردن دوباره چای

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، اگر چای در دمای اتاق بین ۴ الی ۸ ساعت باقی مانده باشد ، نباید آن را دوباره گرم کنید اما اگر چای به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه از دم کشیدنش از گذشته باشد، می توان دوباره آن را گرم کرد.

باکتری مسمومیت غذایی معمولاً در چای دم شده در معرض گرما بیشتر خودش را نشان می دهد. چایی که همراه با شیر باشد و یا ماده اضافه داخل آن وجود داشته باشد، بعد از گرم شدن وضعیت بدتری را ایجاد می کند و ممکن است به دلیل تولید قارچ هم خطرناک باشد. البته این قارچ ها و باکتری ها با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند اما در چای دوباره گرم شده وجود دارد.

تاثیر روی مزه چای

جدا از این که چای بعد از گرم شدن دوباره، خواص خود را از دست می دهد، تاثیر منفی روی مزه آن خواهد گذاشت. پلی فنول های مسئول رنگ و طعم چای، در چنین حالتی دچار مشکل می شوند و در نتیجه طعم چای تلخ تر از حالت طبیعی می شود.

چطور می توان چای را دوباره گرم کرد؟

دوباره گرم کردن چای سرد شده، هرگز پیشنهاد نمی شود اما اگر مجبور به انجام این کار شدید، بهتر است که چای را داخل یک قوری تمیز بریزید، کمی آب به آن اضافه کنید و آن را روی کتری به مدت ۳ الی ۴ دقیقه قرار دهید تا دوباره حرارت بگیرد.

در چنین حالتی نباید توقع یک طعم تازه از چای مانده را داشته باشید. چای را نباید خیلی داغ مصرف کنید و باید در حالت ولرم زیر گاز را خاموش کنید. برای این که سلامت گوارش تان حفظ شود، هرگز چایی که بیش از ۴ ساعت در دمای اتاق باقی مانده است را دوباره گرم نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha