یک مطالعه جدید هشدار می دهد که اگر در اوایل پاندمی مبتلا به کووید ۱۹ شده اید، احتمالاً از شما در برابر عفونت مجدد با اومیکرون و زیرمجموعه های آن محافظت نمی کند.

ابتلا قبلی به کووید ۱۹ در مقابل سویه اومیکرون نقش حفاظتی ندارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر  محققان گزارش می‌دهند که حتی عفونت قبلی با نوع اصلی اومیکرون هم محافظت کمی در برابر عفونت مجدد ایجاد می‌کند.

به گزارش گاردین، یافته‌های مطالعه بر روی بیش از ۷۳۰ کارمند مراقبت‌های بهداشتی واکسینه شده سه گانه در بریتانیا ممکن است به توضیح اینکه چرا عفونت مجدد اومیکرون بسیار رایج است کمک کند.

«رزماری بویتون»، یکی از نویسندگان این مطالعه از کالج امپریال لندن، گفت: «اگر در طول موج اول آلوده شده اید، در صورت ابتلاء به عفونت اومیکرون پاسخ ایمنی تقویت شده‌ای ندارید.»

بویتون همچنین خاطرنشان کرد: «سویه اومیکرون تقویت کننده خوبی برای سیستم ایمنی نیست. اعتقاد بر این است که انواع کووید مانند اومیکرون دارای جهش‌هایی در پروتئین خوشه‌ای خود هستند که به آنها کمک می‌کند از پاسخ‌های ایمنی فرار کنند، اما این یافته‌ها نشان می‌دهد که وضعیت پیچیده‌تر است.»

به گفته محققان، علیرغم نرخ بالای عفونت کووید ۱۹ در بریتانیا، نرخ پایین بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر نشان می‌دهد که واکسن‌ها همچنان در برابر بیماری‌های شدید و مرگ نقش حفاظتی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha