دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
کد خبر: 341023

متخصص رادیوانکولوژی گفت: زاینده رود ضربان حیات و سلامت اصفهان است، این ادعا که اصفهان استانی برخوردار است و زیرساخت‌های اساسی در بسیاری از زمینه‌ها دارد، نباید به این نتیجه منتج شود که می‌توان از وضعیت بی آبی زاینده رود غفلت کرد.

فرونشست زمین سرطانی مهلک برای اصفهان!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سرطان نیوز، دکتر پوریا عادلی متخصص رادیوانکولوژی گفت: فراموش نکنیم که فرونشست زمین در اصفهان یعنی فرونشست تمام زیرساخت‌هایی که به آن مینازیم، مضاف بر اینکه این زیرساخت‌ها هدیه نخبگان اصفهانی به ایران بوده است، نه نتیجه استفاده اصفهان از منابع ملی.

این متخصص ادامه داد: خشکی زاینده رود علاوه بر خطرات فرونشست زمین می‌تواند با تغییر اقلیم زیست محیطی اصفهان و افزایش، آلاینده های، محیطی به افزایش، بروز سرطان منجر گردد.

پوریا عادلی بیان کرد: تمامی شهرهای تاریخی ایران داشته‌های ایران هستند، ولی اصفهان در این میان جایگاه متمایزی دارد و به عنوان پایتخت تمدن ایرانی - اسلامی از دوران سلاجقه تا امروز نیازمند نگاهی ملی به مشکلات خود از طرف سیاستگذاران و مقامات اجرایی کشور است.

او گفت: فرونشست زمین همچون سرطانی پیشرونده در حال گسترش، به تمام مناطق اصفهان است و نباید فراموش، کنیم عواقب این سرطان پیشرفته اگر مهار نشود فقط دامنگیر اصفهان نخواهد شد وقتی بیماری مبتلا به سرطان مغز میشود سایر ارگان‌ها نیز از کار خواهند افتاد. فروپاشی صنعتی‌ترین شهر ایران یعنی از بین رفتن سهم عمده‌ای از تولید ناخالص داخلی کشور بنابراین بحران کم آبی اصفهان بیش، از اینکه مشکل اصفهان باشد بدون شک یک بحران ملی، است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha