سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 341031

یک متخصص طب سنتی گفت: استفاده از دم‌نوش‌هایی مانند دم‌نوش آویشن، سیاوشان، بابونه جزء دمنوش‌هایی است که به عنوان آنتی بیوتیک خوب برای درمان عفونت ریه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درمان عفونت ریه با دمنوش‌های گیاهی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نعمت‌اله مرادی اظهار کرد: آویشن از گیاهان دارویی محبوب و پرخاصیت است که جایگاه ویژه‌ای در نسخه‌های طب سنتی دارد و همچنین در صنعت داروسازی به وفور از آن استفاده می‌شود، همچنین در کنار آویشن بسیاری از گیاهان دیگر را می‌توان برای مقاصد درمانی استفاده کرد.

وی با اشاره به این‌که پنومونی یک ریه چرک کرده است که باعث متورم شدن کیسه‌های کوچک هوایی در ریه‌ها می‌شود، عنوان کرد: در این وضعیت کیسه‌های هوایی انباشته از مایعات و عفونت شده و نخستین چیزی که رخ می‌دهد سرفه‌های همراه با خلط و چرک است، اما تب، لرز و تنگی نفس نیز در پی این علائم بوجود می‌آید.

مرادی با اشاره به این‌که انواع متعددی از باکتری، ویروس‌ و قارچ‌ها می‌توانند عامل شروع کننده پنومونی در افراد باشند، عنوان کرد: بیماری پنومونی را بسته به شدت و علت بیماری می‌توان یک بیماری خفیف، شدید و یا حتی تهدید کننده زندگی در نظر گرفت.

این متخصص طب سنتی افزود: عفونت ریه معمولاً در نوزادان، کودکان و افراد مسن‌تر از ۶۵ سال و همچنین افرادی که به مشکلاتی نظیر ضعف سیستم ایمنی بدن دچار هستند، جدی‌تر و خطرناک‌تر خواهد بود، اما خوشبختانه آنتی بیوتیک‌ها و داروهای ضد ویروسی جدید قادر به درمان انواع پنومونی خواهند بود.

وی بیان کرد: اما جدای از طب جدید و استفاده از داروهای شیمیایی در درمان پنومونی طب سنتی نیز راهکار مؤثری برای درمان به بیماران توصیه می‌کند.

مرادی تصریح کرد: بیماری پنومونی یا عفونت ریه در طب سنتی حاصل به هم ریختن مزاج فرد است که باید در درجه اول با اطلاع از مزاج پایه بیمار بتوانیم سوء مزاجی که برای او عارض شده را تشخیص دهیم و با رعایت مزاج روش مناسب را به کار گیریم.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد:  استفاده از دم‌نوش‌هایی مانند دم‌نوش آویشن، سیاوشان، بابونه جزء دمنوش‌هایی است که به عنوان آنتی بیوتیک خوب برای درمان عفونت ریه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه برای درمان بیماری در کنار طب رایج باید از ظرفیت‌های طب سنتی هم استفاده شود گفت: بخور بابونه، آویشن، اسطوخودوس به پاکسازی ریه کمک می‌کند که لازم است بیمار قبل از اجرای توصیه‌های طب سنتی حتماً با پزشک خود مشورت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha