یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که پیاده‌روی به عنوان ورزش می‌تواند درد مکرر زانو را در میان افراد ۵۰ سال و بالاتر که مبتلا به استئوآرتریت زانو، شایع‌ترین شکل آرتروز، هستند، کاهش دهد.

پیاده روی به حفظ سلامت زانوها کمک می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علاوه بر این، یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که پیاده‌روی برای ورزش ممکن است یک درمان مؤثر برای کاهش آسیب‌های داخل مفصل باشد.

به گزارش ساینس دیلی، دکتر «گریس هسیائو وی لو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بایلور ویرجینیا، می‌گوید: «تاکنون درمان‌های معتبری برای کاهش آسیب و درد ناشی از آرتروز وجود نداشت.»

محققان نتایج یک مطالعه مشاهده‌ای چند ساله را که در آن شرکت‌کنندگان میزان زمان و دفعات پیاده‌روی خود را برای ورزش گزارش دادند، بررسی کردند. شرکت‌کنندگانی که ۱۰ مورد یا بیشتر پیاده روی را از سن ۵۰ سالگی یا بالاتر گزارش کردند، به‌عنوان گروه «پیاده‌روی» و آن‌هایی که کمتر گزارش داده‌اند، به‌عنوان «غیر پیاده‌روی» طبقه‌بندی شدند.

احتمال بروز درد مکرر زانو در افرادی که برای ورزش پیاده روی می‌کردند در مقایسه با افراد غیرپیاده روی ۴۰ درصد کمتر بود.

لو در ادامه می‌افزاید: «این یافته‌ها به‌ویژه برای افرادی که شواهد رادیوگرافیک از آرتروز دارند اما هر روز در زانوهای خود درد ندارند مفید است. این مطالعه از این احتمال حمایت می‌کند که پیاده‌روی برای ورزش می‌تواند به جلوگیری از شروع زانو درد روزانه کمک کند. همچنین ممکن است بدتر شدن آسیب داخل مفصل ناشی از آرتروز را کاهش دهد.»

لو گفت: «پیاده روی برای ورزش فواید سلامتی مانند بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش خطر چاقی، دیابت و برخی سرطان‌ها، با حداقل عوارض جانبی را داراست.»

لو توصیه می‌کند: «افرادی که مبتلا به آرتروز زانو هستند، باید به عنوان ورزش پیاده‌روی کنند، به‌ویژه اگر روزانه زانو درد ندارند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha