یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

تداوم وزش بادهای شدید؛ آسمان غرب کشور طی ۲ روز آینده غبار آلود است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: دیروز در آبادان و امیدیه با بیشینه دمای ۵۰ درجه و در اهواز و صفی آباد ذزفول، شوش، بندر ماهشهر و بستان با دمای ۴۹ درجه بالای صفر مواجه بودیم و این در حالی است که امروز صبح در فاروج و شیروان دمای هوا به ۱۰ درجه بالای صفر رسید که خنک شهرهای کشور بودند.

وی ضمن اشاره به اینکه طی ۲ روز آینده در ساعات بعد از ظهر و شب برای شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اربیل بارش‌های پراکنده همراه با گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و موقتی پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: طی روز پنجشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان رضوی و خراسان شمالی انتظار این شرایط جوی را داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه شاهد جوی پایدار و آسمان صاف و آفتابی در بیشتر مناطق کشور هستیم، افزود: طی دو روز آینده در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز،‌ وزش بادهای شدید پدیده غالب است و برای مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه دارد.

گودرزی با اشاره به نفوذ توده گرد و خاک تشکیل شده در کشور سوریه و شمال عراق، به مرزهای غربی کشور اظهار کرد: این گرد و خاک امروز به نوار غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور انتقال می‌یابد و از این رو آسمان در این مناطق برای ۲ روز آینده غبار آلود است.

وزش باد و خیزش گرد و خاک در تهران

وی ضمن بیان اینکه آب‌های جنوب کشور از جمله دریای عمان، ‌تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس طی سه روز آینده مواج و متلاطم هستند، در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: هوای برای تهران امروز وزش باد و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دمای پایتخت به ۳۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha