دندان‌ها تأثیر بسزایی در ظاهر و زیبایی هر فرد دارند، شما زمانی که لبخند می‌زنید و یا صحبت می‌کنید دندان‌های خود را به نمایش قرار می‌دهید و از همین رو سالم بودن و زیبا بودن دندان‌ها نقش بزرگی در تاثیری که بر افراد می‌گذارید، ایفا کند و در پی همین موضوع، ارتودنسی بزرگسالان و کودکان یکی از مقوله‌های مهم به‌شمار می‌رود که می‌تواند بر روی کیفیت زندگی افراد تاثیر بسیاری بگذارد و اعتماد به نفس فرد را افزایش دهد.

سن مناسب برای ارتودنسی و 4 نکته در ارتودنسی بزرگسالان

دندان‌ها تأثیر بسزایی در ظاهر و زیبایی هر فرد دارند، شما زمانی که لبخند می‌زنید و یا صحبت می‌کنید دندان‌های خود را به نمایش قرار می‌دهید و از همین رو سالم بودن و زیبا بودن دندان‌ها نقش بزرگی در تاثیری که بر افراد می‌گذارید، ایفا کند و در پی همین موضوع، ارتودنسی بزرگسالان و کودکان یکی از مقوله‌های مهم به‌شمار می‌رود که می‌تواند بر روی کیفیت زندگی افراد تاثیر بسیاری بگذارد و اعتماد به نفس فرد را افزایش دهد.

در هر سنی که باشید، متخصص ارتودنسی خوب می‌تواند دندان‌ های نامرتب و خراب شما را ترمیم و درمان کند. اما نکته مهمی که باید به آن آگاه باشید این است که حرکت دادن استخوان‌های فک فرد در دوران بلوغ وی بسیار آسان‌تر از زمانی می‌باشد که استخوان‌ها کاملاً سفت و ثابت شده‌اند.

 متخصص ارتودنسی می‌تواند با استفاده از دستگاه‌های مختلف، رشد استخوان فک و دندان‌ها را جهت دهد و در پی این فرآیند باعث مرتب شدن دندان‌ها شود.

ارتودنسی در بزرگسالان

بنابراین ارتودنسی بزرگسالان می‌تواند کمی چالش برانگیزتر از ارتودنسی دندان کودکان باشد و به همین ترتیب، یک متخصص ارتودنسی معمولاً به افراد پیشنهاد می‌کند تا برای درمان اختلالات و ناهنجاری‌های فکی و دندان‌های خود در سنین پایین‌تر اقدام به درمان کنند تا بتوانند هم سریع‌تر و هم آسان‌تر به نتیجه قابل قبول دست پیدا کنند.

 با این حال، ارتودنسی بزرگسالان در همه سنین امکان پذیر می‌باشد و اگر در سنین بلوغ و نوجوانی خود اقدام به درمان فک و دندان‌های خود نکرده باشید ؛ تا زمانی که دندان در دهان دارید می‌توانید از درمان ارتودنسی بزرگسالان بهرمند شوید و از دندان‌های سالم خود نهایت لذت را ببرید.

بهترین سن برای انجام ارتودنسی بزرگسالان چه سنی است؟

سن مناسب برای ارتودنسی و 4 نکته در ارتودنسی بزرگسالان

همانطور که اشاره کردیم، شما می‌توانید پس از تأیید متخصص ارتودنسی، درمان خود را در هر سنی شروع کنید. بیمار باید قبل از شروع درمان به صورت دقیق مورد معاینه قرار بگیرد؛ با این حال، بهترین سنی که یک فرد می‌تواند اقدام به ارتودنسی دندان نماید، برای دختران معمولاً سن 8 سال و برای پسرها 9 سال می‌باشد که به طبع با افزایش سن و تغییرات دیگر قیمت ارتودنسی نیز بیشتر خواهد شد.

اولین معاینه ارتودنسی دندان توسط متخصص ارتودنسی

متخصصن ارتودنسی معمولاً به پدر و مادرها پیشنهاد می‌دهند که فرزندان خود را در سنین 7 سالگی برای اولین معاینه ارتودنسی به مطلب متخصص دندان و ارتودنسی ببرند. در طی روند درمان، دکتر خطیبی به برای ارتودنسی بزرگسالان و کودکان در ابتدا معاینه دقیقی بر روی دندان و فک بیماران انجام می‌دهد و سپس بهترین شیوه انجام ارتودنسی را با توجه به سن و نوع ناهنجاری فک و دندان فرد، برای بیمار تجویز می‌کند.

مزایای انجام ارتودنسی بزرگسالان و کودکان توسط متخصص ارتودنسی

سن مناسب برای ارتودنسی و 4 نکته در ارتودنسی بزرگسالان

کلینیک دکتر خطیبی با  7 سال سابقه درخشان، تا به امروز توانسته زیبایی را به بسیاری از بیماران هدیه دهد و رضایت آن‌ها را به دست آورد. دکتر خطیبی، متخصص ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و دندان، با صبر و حوصله فراوان بیماران را مورد معاینه قرار داده و تا کسب نتیجه دلخواه نهایی در کنار بیماران خواهد بود. شما می‌توانید برای اطلاع از زمان مشاوره و معاینه تخصصی توسط دکتر خطیبی با شماره  02165247966 و برای تماس در خارج وقت اداری با شماره 09199767767  تماس حاصل فرمایید.

برای ویزیت رایگان و مشاوره کلیک کنید : https://dr-khatibi.ir

یکی از سوالاتی که برای خیلی از افراد در سنین بالا ممکن است پیش بیاید این است که حداکثر سن برای انجام ارتودنسی بزرگسالان چه سنی است و آیا سن افراد بر روی قیمت ارتودنسی تأثیر گذار خواهد بود یا خیر ؟ 

نمی ‌توان چیزی به عنوان حداکثر سن ارتودنسی برای آن در نظر گرفت و شما در هر سنی که تمایل به انجام ارتودنسی داشته باشید می‌توانید به متخصص ارتودنسی مراجعه نمایید

4 نکته در ارتودنسی بزرگسالان

  1. آیا درمان ناهنجاری‌های فک و دندان تنها در زمان بلوغ و رشد امکان پذیر است؟

هرگاه شرایط درمان و بهبود ناهنجاری‌ها و بیماری‌های دهان و دندان خود را داشته باشید، سریعاً باید اقدام به درمان نمایید و سلامت و زیبایی خود را بازگردانید.

 بنابراین تنها سن درمان ناهنجاری‌های فک و دندان با استفاده از ارتودنسی سن بلوغ و رشد نبوده و بیماران در همه سنین می‌توانند اقدام به درمان نمایند.

سن مناسب برای ارتودنسی و 4 نکته در ارتودنسی بزرگسالان

  1. آیا درمان ناهنجاری‌های فک و دندان با ارتودنسی در بالای 40 سالگی قابل انجام است؟

در صورتی‌که فردی دچار مشکلات دندان و فک باشد، می‌تواند در هر سنی اقدام به درمان با استفاده از ارتودنسی نماید و دندان‌های سالم و بهبود یافته‌ای داشته باشد.

  1. ارتودنسی به چه صورت انجام می‌گیرد؟

دکتر شما پس از معاینه روش مناسب ارتودنسی دندان را برای شما انتخاب می‌کند. درمان فک و دندان در ارتودنسی با استفاده از دستگاه‌های ارتودنسی انجام می‌گیرد و در برخی موارد اگر مشکل جدی‌تر باشد نیاز به عمل جراحی خواهد بود.

 با این حال، اگر درمان ناهنجاری‌های فک و دندان در سنین بلوغ و رشد صورت بگیرد، نیاز به جراحی فک در آینده به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و یا از بین می‌رود.

  1. آیا سن درمان ارتودنسی بر سلامت و طول عمر دندان تأثیرگذار می‌باشد؟

زمانی که شما دارای ناهنجاری فک و دندان هستید، به این معنی است که نیرو و فشار اعمال شده به فک و دندان شما به صورت نامتناسب توزیع شده است و فشار زیادی بر روی ریشه دندان‌های شما می‌باشد. در صورتی‌ که درمان دندان با ارتودنسی را شروع کنید، به مرور زمان دندان‌های شما در موقعیت صحیحی قرار می‌گیرند و از همین رو فشار بر روی ریشه دندان‌ها از بین رفته و همین امر موجب سلامت و طول عمر دندان‌ها، در صورت مراقبت صحیح و حفظ بهداشت دهان و دندان خواهد شد.

 نتیجه گیری

 از مشکلات و ناهنجاری‌های دندان و فک رنج می‌برید، در هر سنی می‌توانید برای بهبود و سلامت فک و دندان‌های خود قدم بردارید و کلینیک دکتر خطیبی اینجاست تا شما را در رسیدن به بهبودی کامل همراهی کند. شما می‌توانید برای تعیین وقت مشاوره و معاینه تخصصی توسط دکتر خطیبی با شماره تماس 02165247966 و در صورت تماس در خارج وقت اداری با شماره 09199767767 تماس حاصل فرمایید.

مشاهده کنید : https://dr-khatibi.ir

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha