جهان در تلاطم عجیبی است، پس از ماه ها تجربه کابوس کرونا حالا به نظر می رسد همه گیری در حال پایان است. اما ایا واقعا این گونه است؟ بسیاری از کشورها قوانین سخت گیرانه و محدودیت ها را لغو می کنند اما در نقطه مقابل برخی کشورها به دوره رعایت ها و سختگیری ها برمی گردند، واقعیت این است که نمی توان هیچ تصور دقیق و کاملی از آینده داشت.

ماسک ها برمی گردند؟

پیشنهاد اجباری شدن ماسک در فرانسه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رویترز و نیوز اکسپرس ایندیا ، فرانسه رسما اعلام کرد که با موج جدید بیماری رویرو شده است. آلن فیشر، رئیس برنامه ملی واکسیناسیون فرانسه، گفت، فرانسه با موج جدیدی از عفونت‌های کووید-19 ناشی از انواع جدید این بیماری مواجه است و موارد جدید روزانه با بیش از 95000 نفر به اوج خود در دو ماه اخیر رسیده است.

او گفت شکی ندارد که بار دیگر شیوع بیماری در کشور افزایش یافته و افزود شخصاً طرفدار بازگشت اجباری شدن ماسک در وسایل نقلیه عمومی است.

فیشر گفت: «سوال اصلی این است: «این پیک بیماری چه شدتی دارد؟»

سایر کشورهای اروپایی، به ویژه پرتغال، نیز شاهد افزایش هموارد ستند، به دلیل دو زیر گونه جدید ویروس یعنی Omicron BA.4 و BA.5، که بر اساس گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا، احتمالاً در این قاره غالب خواهند شد. در این گزارش آمده: به نظر نمی رسد این گونه ها بیماری شدیدتری نسبت به سایر اشکال اومیکرون ایجاد کنند، اما از آنجا که نسبتا انتقال پذیری بیشتری دارند، می توانند منجر به افزایش بستری در بیمارستان و مرگ و میر شود.

به طور سنتی یک تاخیر دو هفته ای بین موارد و روند بستری شدن در بیمارستان و سپس تاخیر مشابه در مورد مرگ و میر ناشی از کووید وجود دارد. موارد ابتلای جدید از اواخر ماه مه در فرانسه به طور پیوسته در حال افزایش بوده است، به طوری که میانگین هفت روزه موارد جدی نسبت به ماه قبل سه برابر شده است.

اجباری شدن ماسک در پروازهای داخلی پاکستان

در بیانیه سازمان هواپیمایی ملی پاکستان آمده است با توجه به افزایش تدریجی تعداد مبتلایان به کووید-19 در این کشور، پوشیدن ماسک در پروازهای داخلی اجباری است.

این دستور یک روز پس از آن صادر شد که بزرگترین شهر پاکستان، کراچی، گزارش داد که نسبت تعداد موارد مثبت کووید-19 در این شهر در یک هفته اخیر  21 درصد افزایش یافته است.

پاکستان در ماه های اخیر موارد بسیار کمی از کووید داشت و تقریباً تمام اقدامات و قوانین احتیاطی را لغو کرده بود. در کل کشور میزان افزایش موارد مثبت حدود سه درصد بوده است. حدود 85 درصد پاکستانی های واجد شرایط به طور کامل در برابر کووید واکسینه شده اند. پاکستان در 31 مارس مرکز فرماندهی عملیات ملی که بر پاسخ ملی به کووید-19 نظارت می‌کرد، منحل کرد، زیرا میزان موارد به کمترین میزان از زمان شیوع این بیماری در سال 2020 کاهش یافته بود.

اجباری شدن ماسک در کرالا

ایالت کرالا در هند ماسک زدن در محیط های عمومی را مجددا اجباری می کند و برای تخلف از این قانون شهروندان این ایالت را جریمه می کند.

این ایالت روز دوشنبه نزدیک به 3000 مورد جدید کووید و 12 مورد مرگ را گزارش کرد. دولت ایالتی اعلام کرد از روز سه شنبه در مکان های عمومی، اجتماعات، محل کار و در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مردم باید از ماسک استفاده کنند. نقض دستور ماسک اجباری طبق قانون مجازات دارد.

این ایالت قبل از لغو حکم اجباری بودن ماسک، مبلغ 500 روپیه برای نزدن ماسک جریمه اعلام کرده بود. پس از فروکش کردن موج سوم، دولت از 7 آوریل تمام اقدامات مهاری از جمله اقدامات کنترل جمعیت را لغو کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha