سه‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 341383

مطالعات نشان می‌دهد که خوردن آناناس درد بیماران مبتلا به آرتروز زانو و آرتریت روماتوئید را کاهش می‌دهد و تورم را در بیماران مبتلا به سندرم تونل کارپال کم می‌کند.

 ۱۷ خوراکی ضد درد و التهاب

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرادید به نقل از  rd، اگر در هر قسمت از بدن خود احساس درد دارید این ۱۷ ماده غذایی را در لیست غذایی روزانه خودقرار دهید. با مصرف هریک از این‌ها درد اندام هایتان کاهش و یا متوقف خواهد شد.


 
۱۷ ماده غذایی ضد التهاب و ضد درد
۱- روغن زیتون


محققان دانشگاه پنسلوانیا متوجه شدند که نوعی ماده شیمیایی در روغن زیتون وجود دارد که باعث کاهش درد به همان روشی که ایبوپروفن انجام می‌دهد می‌شود. می‌توانید این روغن را در انواع سالاد و پخت و پز روزانه خود استفاده کنید.
 
 

۲- آناناس


بروملین یک آنزیم هضم کننده پروتئین است که باعث شده این میوه گرمسیری یکی از مقوی‌ترین مواد غذایی برای کاهش درد باشد. مطالعات نشان می‌دهد که خوردن آناناس درد بیماران مبتلا به آرتروز زانو و آرتریت روماتوئید را کاهش می‌دهد و تورم را در بیماران مبتلا به سندرم تونل کارپال کم می‌کند.
 
 

۳- سیب


سیب حاوی ماده کوئرستین و آنتی اکسیدان‌های التهابی است. این میوه محبوب و لذیذ یکی دیگر از موادی است که شما هنگام درد برای کم‌تر شدن آن می‌توانید استفاده کنید.
 
 

۴- آجیل و دانه‌های خوراکی


انواع آجیل و دانه‌های خوراکی حاوی مقادیر زیادی منیزیم، آرژنین و ویتامین E. هستند که در کنترل درد نقش بسزایی دارند. گزینه ایده آل مصرفی آجیل خام و بدون نمک است. خوردن گردو، بادام زمینی، پسته، دانه کتان بیشتر توصیه شده است.
 
 

۵-سبزیجات


انواع سبزیجات با برگ‌های سبز پررنگ مثل کلم بروکلی، اسفناج و ... کاروتنوئید دارند که یک ماده ضد التهاب و ضد درد است.
 
 

۶- شکلات تلخ


شکلات مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارد که با درد مبارزه می‌کند. طبق پژوهش‌هایی که در ایتالیا انجام شده افرادی که روزانه یک مربع کوچک شکلات تلخ می‌خورند میزان قابل توجهی از دردهای مفصلی و استخوانیشان کم شده است.
 
 

۷- برنج قهوه‌ای


برنج قهوه‌ای و انواع غلات دارای فیبرهستند. فیبر به کاهش درد کمک می‌کند و پروتئین واکنش دهنده به ویتامین C. که در کبد تولید و باعث التهاب می‌شود را پایین می‌آورد.
 
 

۸- گیلاس


آلبالو ماده‌ای شیمیایی به نام آنتوسیانین دارد که رنگ آبی و قرمز انواع میوه‌ها نتیجه آن است و مانند آسپرین درد را متوقف می‌کند. تمشک و توت فرنگی هم این مزیت را دارند.
 
 

۹-سیرو پیاز


ترکیبات گوگردی موجود در سیر و پیاز باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می‌شود و در نتیجه اگر دردی هم احساس شود با مصر آن‌ها کاهش می‌یابد.
 
 

۱۰- چای سیاه و سبز


چای سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئیدها است که از سلول‌های بدن در برابر انواع آسیب محافظت می‌کنند.
 
 

۱۱- کلم بروکلی


بروکلی از خانواده کلم هاست که حاوی ویتامین‌های C. و K، فولات، فیبر و آنتی اکسدان است. تحقیقات نشان می‌دهد این ماده غذایی سولفورفان بالایی دارد که با کاهش سیتوکین ها، درد را از بین می‌برد.
 
 

۱۲- ماهی


ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل آلا حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که آن‌ها را به یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش درد و التهاب تبدیل می‌کند. یک مطالعه در دانشگاه پیترزبورگ نشان داد کسانی که از درد گردن و کمر رنج می‌برند اگر به مدت ۳ ماه امگا ۳ مصرف کنند به طور چشمگیری دردهایشان کم می‌شود. خوردن ماهی حداقل دو روز در هفته توصیه می‌شود.
 
 

۱۳- سویا


محققان دانشگاه اوکلاهما دریافتند که کسانی که مبتلا به استئوآرتریت هستند به ویژه مردان اگر سه ماه روزی ۴۰ گرم سویا مصرف کنند درد کمتری خواهند داشت. تحقیقات دیگر نشان می‌دهد این ماده غذایی در کاهش دردهای زنانه نیز مؤثر است. بهتر است این ماده غذایی را به صورت دانه‌های خوراکی هر روز مصرف کنید.
 
 

۱۴- قارچ


فنول‌های موجود در قارچ به کاهش درد بسیار کمک می‌کند.
 


۱۵- کلم ترش


سلامت روده‌ها نقش مهمی در سلامت معده و درنتیجه کاهش درد در این ناحیه دارد. خوردن این ماده غذایی به کاهش فشار خون نیز کمک می‌کند.
 
 

۱۶- آواکادو


کاروتنوئید، توکوفرول موجود در آواکادو درد را کنترل می‌کند و خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می‌دهد.
 
 

۱۷- لوبیا


لوبیا منیزیم زیادی دارد و این سبب می‌شود که به کاهش درد و التهابات بدن کمک کند. بهترین لوبیا برای این کار لوبیا قرمز است.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha