چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 341444

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که در ستاد کرونا به این جمع بندی رسیدیم که الزام استفاده از ماسک در مکان‌های باز برداشته شود، اما در مکان‌هایی که سربسته است و تهویه ندارد به ویژه در وسایل نقلیه عمومی باید هم چنان استفاده شود.

زدن ماسک در مکان های بسته اجباری است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از بزرگترین موفقیت‌های ایران در زمینه کرونا بوده است؛ چرا که واکسیناسیون در حجم وسیع و در زمان کوتاه انجام شد. ما از واکسن‌های موثر هم استفاده کردیم و از شهریور 1400 واکسن را با حجم زیاد وارد کردیم و تا امروز 150 میلیون دوز واکسن وارد کردیم. البته از دی ماه 1400 ورود واکسن متوقف شد و تولید داخلی انجام شد. ما در شش مرکز تولید واکسن داشتیم.

وی تاکید کرد: این حجم زیاد باعث شد ایمنی مردم بالا برود و در اجلاسی که در ژنو داشتیم جزو چند کشور موفق در کنترل بیماری کرونا بودیم و با توجه به این که در خرداد کلا رقم مرگ ناشی از کرونا تک رقمی بود در ستاد کرونا به این نتیجه رسیدم که در فضای باز استفاده از ماسک الزامی نیست و در جاهایی که بسته است و تهویه ندارد و به ویژه در وسایل نقلیه عمومی باید استفاده شود.

عین‌اللهی گفت: بیماری کرونا به طور کلی از بین نمی‌رود، مثل آنفولانزا می شود. بعد از مرحله همه گیری به مرحله آندمی و تک گیری می رسد. از این رو توصیه می شود سالی یک بار واکسیناسیون انجام شود و با توجه به اینکه هنوز خطر کرونا در دنیا از بین نرفته است، توصیه می کنیم کسانی که شش ماه از تزریق آخرشان انجام شده، یک نوبت تزریق انجام دهند و در سال‌های بعد با توجه به شرایط بین المللی این واکسن را در اختیار داروخانه ها قرار می‌دهیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره شیوع وبا در کشور نیز اعلام کرد: بیماری وبا هنوز آمار قابل توجهی نداریم و 40 مورد گزارش شده و در مناطق مرزی این خطر وجود دارد و سعی داریم کنترل کنیم، اما مهم است که شستشوی خوب سبزیجات را مدنظر قرار دهیم چون از این راه منتقل می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا گزارش عملکردی درباره قانون جوانی جمعیت داشتید گفت: ما از وزارت خانه‌های پیش‌رو هستیم و سه چهار ماه پیش قرارگاه جوانی جمعیت را راه اندازی کردیم و تمام معاونت‌ها موظف هستند گزارش دهند و فکر می کنیم از قانون هم جلوتر هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha