شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 341498

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: علاوه بر بیماری کرونا نگران آنفلوانزا در پاییز و زمستان هستیم. 

احتمال بروز پیک جدید کرونا در کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم قادری گفت: در حال حاضر پیش بینی در خصوص بروز پیک بعدی بیماری کرونا در کشور سخت است اما ویروس کرونا به دلیل کاهش احتمالی سطح ایمنی بدن مردم و یا ورود واریانت های جدید ممکن است باعث بروز احتمالی پیک کرونا در کشور شود.

به گفته وی در حال حاضر تاب آوری سیستم بهداشت و درمان کشور کاهش پیدا کرده است و اگر به موقع باز توانی نشود در هنگام بروز پیک بعدی دچار مشکل خواهیم شد.

او گفت: امکان ایجاد پیک در ایران وجود دارد و ما نگران بیماری آنفلوانزا در پاییز و زمستان سال جاری علاوه بر بیماری کرونا هستیم.  به طور کلی  باید بیماری کرونا  را در سراسر کشور رصد کنیم و بیشتر باید مراقب گردش ویروس کرونا در ایران باشیم.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا برای گروه های پرخطر و کادر بهداشت و درمان شروع شده است و بر اساس نظر کمیته علمی کشوری کرونا تزریق دز چهارم ویژه مردم عادی انجام می شود.توصیه وزارت بهداشت به مردم این است که دستور العمل های بهداشتی مانند زدن ماسک را رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha