رئیس هئیت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در نامه ای به ریاست جمهوری درخصوص تصمیمات غیرکارشناسی در حوزه سلامت که برای مثال به کاهش غربالگری سرطان روده بزرگ خواهد انجامید هشدار داد.

نامه دکتر علویان به ریاست جمهور: مسوولین نظام سلامت به نظرات کارشناسی توجه ندارند

به گزارش سلامت نیوز، متن نامه دکتر علویان به شرح زیر است:
آقای رییسی
رییس محترم جمهور
سلام
بی پرده بگویم
الان وقت حساب است. متولیان و کارگزاران و گماشتگان حضرتعالی در حوزه سلامت توجه به نظرات کارشناسی ندارند. بخشنامه های تهی از کار کارشناسی بیش از حد جامعه پزشکی را می آزارد و سلامت جامعه را به خطر انداخته است. به عنوان نمونه بخشنامه معاونت محترم درمان وزارت بهداشت انجام کولونوسکپی را فقط در کلینیکها و بیمارستان‌ها جایز دانسته است. این مقوله محروم کردن عدد قابل توجهی از مردم از دریافت این خدمات است. افزایش هزینه ها و رانت کلینیکها در این مسیر است و برخلاف شعارهای درست حضرتعالی و اصول مصرح حضرتعالی و دولتتان است. آیا کاهش غربالگری سرطان روده بزرگ آسیب به مردم نخواهد زد؟
جناب آقای رییسی
من که سالهاست کولونوسکپی نمی کنم و تضاد منافع ندارم. دلم برای مردم می سوزد که به حضرتعالی و کارگزارانتان امید بسته اند. راستی چرا این گماشتگان در حوزه سلامت گوششان بدهکار به نامه های انجمن‌های علمی ‌کارشناسان دلسوز نیست.
تقاضا دارم افراد امینی را به میان جامعه بفرستید و نظر آنها را در مورد مشکلات درمان و دارو جویا شوید. و افراد دلسوزی نیز از میان جامعه پزشکی برگزینید تا اطلاعات درست در اختیار حضرتعالی قراردهند و علل بی انگیزگی جامعه پزشکی را بدانید.
ما جز خدمت بهتر به مردم عزیز خواسته دیگری نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha