چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰
کد خبر: 341714

انجیر دارای طبع گرم می باشد.میوه انجیر تعرق آور ،ادرارآور ،تب بر ،ضد یبوست و تقویت کننده بوده است و برای افرادی که قصد دارند وزن خود را افزایش دهند و نیز بیمارانی که دوران نقاهت را می گذارانند بسیار مفید است .

با خواص شگفت انگیز انجیر آشنا شوید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، انجیر دارای طبع گرم می باشد.میوه انجیر تعرق آور ،ادرارآور ،تب بر ،ضد یبوست و تقویت کننده بوده است و برای افرادی که قصد دارند وزن خود را افزایش دهند و نیز بیمارانی که دوران نقاهت را می گذارانند بسیار مفید است .

شیره درخت انجیر برای درمان بیماری های پوستی و رفع زگیل ها و میخچه ها مفید است . مهم تر از همه انجیر ضد سرطان است.ترکیب های شیمیایی موثر در درمان سرطان : Serince,shikimic acid Stigmasterol,succinic acid Oleanoica asid Myristic acid,niacin انجیر برای کبد های ضعیف مناسب نیست و این افراد باید انجیر را با گردو بخورند .

مصرف انجیر موجب دفع سموم شده و از ترکیب شیر و انجیر می توان برای درمان ناراحتی های تنفسی، التهاب گلو ،التهاب مفاصل ، آرتروز و نیز درمان زخم های داخلی دهان استفاده کرد. انجیر تقویت کننده دستگاه گوارش بوده و سوء هاضمه را نیز درمان می کند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha